نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت:برجام پر ضرر و بی فایده است، چراکه شرایط کشور رابه مراتب از قبل ازآن سخت تر و پیچیده تر کرد.
کد خبر: ۸۹۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 05 September 2020

برجام پر ضرر و بی فایده است/ برخی با نگاه خیانت آمیز به دشمن اعتماد کردند

به گزارش تابناک مرکزی،علیرضا نظری در نشست هم اندیشی جمعی از دوستداران انقلاب اسلامی که در اتاق بازرگانی،صنایع ومعادن اراک برگزار شد، با بیان اینکه هم اینک اقتصاد و معیشت مردم و فرهنگ حال و روز خوبی ندارد افزود: علت آن هم تا به امروز بی توجهی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در طی سالهایی است که پشت سر گذاشته‌ایم.
وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ به دشمن بی اعتماد باشید اما برخی با سهل اندیشی و خوش خیالی و برخی با نگاه خیانت آمیز به دشمن اعتماد کردند.
وی افزود: مقام معظم رهبری از همان آغاز روزهای دولت یازدهم که بحث مذاکره مطرح شد تاکید کردند؛ وحدت و یکپارچگی ملت را به رخ دشمنان بکشید.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل از جایی آغاز شد که همه کشور را به دو گروه مخالفان و موافقان برجام تقسیم کردند و در عمل ،دشمن نفاق و دودستگی را در داخل کشور به خوبی احساس کرد.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به تقویت نیروهای مومن و انقلابی یادآورشد: این درحالی است که در طی سال ها تاکید شد، اینها افراطی و تندرو هستندتا جایی که رهبر معظم انقلاب به صورت مواخذه فرمودند؛ اینقدر عناصر حزب اللهی و جوانان مومن و انقلابی را به اتهام افراطی‌گری و تندروی، تضعیف نکنید، اگر روزی خطری متوجه کشور شود، همین جوانان انقلابی است که در صحنه حاضر می شوند و در برابر تهدیدها سینه سپر می کنند.
نظری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به استفاده از ظرفیت های درونی نظام افزود: متاسفانه هفت سال کشور را معطل گذاشتیم به امید اینکه از لبخند ریاست جمهوری های آمریکا نتیجه ای حاصل شود.
وی با بیان اینکه امروز با انباشت مطالبات مردم مواجه شده‌ایم گفت: مشکل از جایی آغاز شد که منویات مقام معظم رهبری درباره بسته شدن درب چاههای نفت برای شکوفا شدن اقتصاد کشور، بدلیل فروش آسان نفت ،کسی به دنبال تولید و رونق اقتصاد نبود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی گفت:با وجود این همه مجموعه های جزیره ای جدا از هم که متولی فرهنگ سازی در کشور هستند، دریغ از اینکه در راستای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی قدمی برداشته شود.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه داشتن به بحث نفوذ سازمان یافته در بخش های مختلف کشور اظهارداشت: بی توجهی به این موضوع در مواردی در محیط زیست، وزارت نفت و تیم مذاکره کننده هسته‌ای، مشخص شد، آنچه که انجام می شده و کسانی که در آنجا نقش آفرینی می کردند و در تصمیم سازی و تصمیم گیری نقش داشتند، بر مبنای منافع خارج از کشور گام بر می داشتند.
نظری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی براینکه مبارزه با فساد را جدی بگیرید گفت: مشکل از جایی آغازشد که امروز می‌بینیم اگر در دولت‌های گذشته ،تعدادی دزد وجود داشت ،امروز به شاه دزد هایی تبدیل شده اند که به صورت میلیاردها دلار پول جابجا می کنند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در سال ۹۶ گفتند؛ اگر می خواهید مشکلات در کشور ایجاد نشود آن زخمهایی که بر اقتصاد و معیشت مردم ایجاد شده است را ترمیم کنید، بنده عرض می‌کنم که از سال ۹۶ تا کنون این زخم ها نه تنها ترمیم نشده بلکه به مراتب عمیق تر شده است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز اگر قضیه کرونا نبود ما با مشکلات دیگری در سطح کشور مواجه بودیم گفت: اقدامی در راستای باز شدن گره مشکلات معیشت مردم انجام نشده است.
وی با بیان اینکه مجلس یازدهم بعد از فراز و فرودهای بسیار متولد شد یادآورشد: مجلسی که در دوم اسفند شاکله آن مشخص شد ، مجلس در مقابل دولت نیست  ولی وکیل الدوله هم نیست.
نظری افزود: بنا بر این نیست که تصمیماتی که در کشور گرفته می شود، تنها نظاره‌گر باشیم و واکنش نشان ندهیم.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری درباره مجلس یازدهم تعبیری دارندکه فرمودند یکی از قویترین و انقلابی ترین مجالس پس از انقلاب است.
وی با بیان اینکه این تعبیر، یک تعبیر بسیار مبتنی بر واقعیات بود اظهارداشت: آنچه که ما از مجلس یازدهم مشاهده می کنیم یک اراده جمعی برای تغییر ریل گذاری در کشور و برای اصلاح بنیانهای غلطی است که در ادوار گذشته تا به امروز در کشور شکل گرفته است.
نظری افزود: مجلس یازدهم به دنبال این است که جایگاه مجلس را در تراز واقعی خود که همان در راس همه امور بودن است، رابرگرداند.
وی گفت: مجلس یازدهم با رعایت امانت، انصاف و پاکدستی ،شجاعت به دنبال احیای جایگاه نظارتی خود است که در طی سالهای گذشته تقریباً به صورت خنثی و بی تفاوت وجود داشته است.
وی ادامه داد:مجلس یازدهم با پرهیز از حاشیه سازی های مخرب و زیانبار انگیزه های ناسالم شخصی ،جناحی ،قومی و قبیله‌ای به دنبال احیای جایگاه واقعی خود است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از جریانات سیاسی در سطح کشور و استان انتظار می رود که بر طبل تفرقه نکوبند یادآورشد: حفظ وحدت و یکپارچگی در نیروهای انقلاب در راستای کمک و پشتیبانی از مجلس برای تامین مطالبات ازانتظارات جدی مقام معظم رهبری است.
وی با بیان اینکه باید در جذب حداکثری و دفع حداقلی تلاش کنیم مگر درصورت ضرورت، افزود: بنای ما بر جذب حداکثری است چراکه مقام معظم رهبری همیشه توصیه کردند که حلقه نیروهای انقلابی را باید گسترش دهیم، نه اینکه یک دایره به دور خود رسم کنیم و فقط جای خودرا در داخل آن باز کنیم.
نظری با بیان اینکه بنابر نظرات مقام معظم رهبری، نیروهای انقلابی و ارزشی باید مرزهای خود را پررنگ کنند اظهارداشت: در صورتی که این مرزها را شفاف کنیم، ممکن است ،مکان یاب و ابزار مهارتی را در اختیار نداشته باشیم بنابراین یک لحظه تا چشم باز میکنیم می بینیم در داخل صف دشمن قرار گرفته ایم.
وی افزود: با حفظ مواضع روشن و شفاف و مرزبندی دقیق در افکار و مبانی خود، آغوش ما برای جذب همه نیروهایی که در کنار نظام و انقلاب هستند باز است و این به معنای کنار آمدن با فتنه گران و آشوبگران و اغتشاشگران ،اختلاس گران و اهل زد و بند ها نیست.

برجام پر ضرر و بی فایده است/ برخی با نگاه خیانت آمیز به دشمن اعتماد کردند


نظری ادامه داد:بنده به خود و به همه نمایندگان استان توصیه می کنم از مواضع تفرقه افکنانه بپرهیزند و از تخریب مجمع نمایندگان استان اجتناب کنندحتی اگر نظر بنده با نظر جمع مخالف باشد، چراکه زیر سوال بردن جمع در کل به سود نظام نیست.
وی با اشاره به بااشاره به بحث نمایندگان مجلس در استان با نماینده عالی دولت گفت: نظر مجموعه نمایندگان استان این است که ما مشکل وحساب شخصی با کسی نداریم زیرا ما بده بستانی با فردی نداریم.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما زیر بلیت و دین هیچ جریان سیاسی نیستیم مگر انقلاب نظام و مردم یادآورشد: زمانیکه یک مطالبه ای از مسئولین استان داریم مبنی براین است که چرا باید همه انتصابات برآمده از تفکرات حزبی، باندی و قبیله‌ای سیاسی باشد پس جایگاه شایسته سالاری کجاست و مردم کجای این خط قرار دارند؟
نظری ادامه داد: زمانیکه ما می بینیم یک مسئولی، پرونده‌های متعدد گسترده خطای اخلاقی ،سیاسی و امنیتی دارد از یک فرمانداری عزل می شود و مجدد در جای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد، این چه توجیهی دارد، ما به چه صورت به مردم پاسخ بدهیم؟
وی با بیان اینکه انتظار مردم از مجلس یازدهم، مبارزه با فساد است، نه حمایت از مفسدین تاکید کرد: نظر نمایندگان مجلس درزمینه انتصابات این است که باید بر مبنای شایسته‌سالاری انجام شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از مسئولین استان در برخی از جلسات عنوان کردند که نمایندگان مجلس تیرشان به سنگ خورده است و ما هر طور دلمان بخواهد عمل میکنیم، این موضوع غلط است.
وی با اشاره به اینکه هم اینک بیش از ۲۰۰ امضا نمایندگان مجلس برای سوال از رئیس جمهور بر روی دست هیئت رئیسه مجلس است گفت: زمانیکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ نگاه باید بر مبنای تعامل باشد، به دلیل حفظ روحیه ولایتمداری و انقلابی گری از اجرای این موضوع دست نگه داشتیم.
نظری با بیان اینکه مجلس می تواند از ابزار نظارتی خود که شامل سوال، تذکر، استیضاح ،تحقیق و امثال اینهاست استفاده کند یادآورشد: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار هفته دولت با نمایندگان دولت عنوان کردند،به مسئولین توصیه میکنم،در یکسال باقی مانده آن گونه که برنامه‌های ۱۰۰ روزه اعلام می کردید،می توانیدً سه برنامه ۱۰۰ روزه را اجرا کنید.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: بعدها گلایه نکنید که نگذاشتند یک سال زمان زیادی است و فعالیتهای بزرگی می شود انجام داد.
وی ادامه داد: مسئولین بدانید که به زودی خیلی دیر می شود، تا فرصت ها از دست نرفته، باز هم زمان باقی است و فعالیت های بزرگی می شود انجام داد.

برجام پر ضرر و بی فایده است/ برخی با نگاه خیانت آمیز به دشمن اعتماد کردندبرجام پر ضرر و بی فایده است/ برخی با نگاه خیانت آمیز به دشمن اعتماد کردند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار