سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مهمترین مشکل پیش رو دانشگاه علوم پزشکی هزینه طرح تحول سلامت از یک درصد ارزش افزوده، از دی ماه ۹۸ می باشد که پرداخت نشده و مطالبات زیادی از این مبلغ را داریم.
کد خبر: ۸۹۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 02 September 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سعید رضا سلطانی در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی اراک با حضور دکتر علی اکبر کریمی رییس مجمع نمایندگان استان مرکزی، افزود: با توجه به بدهی ها و مشکلات مالی دانشگاه اگر بتوانیم اعتبار از یک درصد ارزش افزوده را تامین کنیم، بسیاری از مشکلات ما حل می شود، لازم به ذکر است که این مبلغ به وزارتخانه پرداخت نشده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه علوم‌پزشکی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد که این بدهی نیمی از آن شامل مطالبات پرستاران و پزشکان و نیمی دیگر بدهی های موجود در بحث دارو و تجهیزات است، همچنین تقریباً نزدیک به ۵ میلیارد تومان بدهی به داروخانه‌های خصوصی شهرستان‌های کمیجان و خنداب داریم و برای خرید دستگاه شتاب دهنده نیز نیاز به کمک ۵۰ درصدی وزارت بهداشت داریم، زیرا بازپرداخت آن بسیار سنگین است.
سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: با وجود مشکلات فراوان در خصوص پرداخت های پرسنلی عملکرد بسیار خوبی را داشته ایم که امید می رود با کمک و مساعدت نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بتوانیم وام های اخذ شده برای پروژه های استان از جمله پروژه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، کلینیک ویژه، بیمارستان کمیجان و پروژه زنان را تکمیل کنیم.
وی تاکید کرد: پروژه بیمارستان سوختگی طی ماه های آتی قبل از اتمام سال به بهره برداری می رسد و با پیگیری هایی که صورت گرفته برای تکمیل پروژه بیمارستان زنان تقریباً بین ۳۲ تا ۳۸ میلیارد تومان نیاز به منابع مالی داریم که وزارت بهداشت قول مساعدت را از ماده ۳۷ داده است.
دکتر سلطانی با قدردانی از رییس دانشگاه علوم پزشکی و دکتر کریمی نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس، گفت: امید است که با کمک شما بتوانیم بحث منابع مالی پروژه ها و نیروی انسانی را بهتر از قبل جلو برده و به سرانجام برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار