مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ۹۰ درصد از هیات‌های مذهبی استان مرکزی دستورالعمل‌های بهداشتی را در جریان عزاداری‌های محرم ۱۴۴۲رعایت کردند.
کد خبر: ۸۹۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 31 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی در نشست با مسئولان هیئات‌های مذهبی شهرستان اراک در سالن همایش های این اداره کل افزود: بازرسان این اداره کل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی فعالیت تمامی هیات‌های مذهبی و آیین‌های عزاداری استان را زیر نظر دارند.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد از هیئات‌های مذهبی این استان بر اساس آمارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی مصوبات قرارگاه پدافند زیستی و دستورالعمل‌های بهداشتی را در جریان عزاداری‌های محرم امسال رعایت می‌کنند، ادامه داد: انتظار می‌رود در ایام باقی‌مانده دهه نخست ماه محرم ۱۰ درصد دیگر نیز برای حفظ سلامتی خود و عزاداران حسینی(علیه السلام) نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه داشته باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: شمار معدودی از همشهریان اراکی در محرم امسال نسبت به رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی برخی هیات‌ها اظهار نارضایتی کردند که با ابلاغ توصیه‌ها از سوی این نهاد روند فعالیت خود را تغییر دادند.
حجت‌الاسلام عباسی بیان کرد: ستاد محرم با همکاری نیروی انظامی، دانشگاه علوم پزشکی، سپاه روح‌الله، ادارات کل آموزش و پروش، اوقاف و امورخیریه، ورزش و جوانان و تبلیغات اسلامی در محل این اداره کل تشکیل شده و تمامی فعالیت‌های هیات‌ها زیر نظر این ستاد انجام شد.
وی با بیان اینکه مکان‌های روباز در اختیار تمامی هیات‌ها قرار گرفته است، ادامه داد: برنامه‌های روزهای تاسوعا و عاشورای این استان نیز در دست تدوین است اما تاکنون اقامه نماز ظهر و عصر در این ۲ روز قطعی شده است.
حجت‌الاسلام عباسی یادآورشد: طبخ و توزیع نذورات، دسته‌روی و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در استان مرکزی ممنوع است و براساس استفتائات مقام معظم رهبری مردم برای ادای دین خود می‌توانند نذورات را به دستگاه‌های حمایتی یا دانشگاه علوم پزشکی برای رسیدگی به بیماران کرونا اهدا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار