رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: حمایت از داروسازان در بخش های خصوصی و دولتی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی در استان مرکزی است.
کد خبر: ۸۹۲۹۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 27 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در جلسه‌ای که به مناسبت روز داروساز برگزار شد، افزود: با توجه به تحریم های ظالمانه و یک طرفه و تحمل فشارهای فراوان از سوی ملت ایران، داروسازان نیز مانند سایر حوزه ها دچار مشکلاتی برای تهیه، تولید و توزیع محصولات خود شده اند.
وی هدف از حمایت هرچه بیشتر از داروسازان دولتی و خصوصی را افزایش ارائه خدمت به مردم و دسترسی آسان و با عدالت در تمام نقاط استان دانست و گفت: صرف کمترین وقت و هزینه برای تهیه دارو حق مسلم همه مردم است.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم انواع داروهای مختلف برای همه اقشار جامعه و توده مردم به خصوص بیماری های صعب العلاج نظیر ام اس، بیماران پیوندی و سرطانی را تامین کرده به طوری که در دسترس باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه با تبریک به همکاران معاونت غذا و دارو از تلاش آنان برای جبران کمبودهای موجود به خصوص در ایام شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: با تلاش ها و پیگیری های زیاد و شبانه روزی همکاران این معاونت، در روزهای سخت کرونایی دانشگاه علوم پزشکی با مشکلاتی نظیر تشکیل بازار سیاه دارو، کمبود، مسمومیت و مرگ و میر با متانول، مواجه نشد.
دکتر جمالیان افزود: داروسازان نیز مانند سایر گروه‌ها نظیر، پزشکان، علوم آزمایشگاهی و پیراپزشکی، در این ایام به خصوص چند ماه گذشته دچار مشکلاتی بودند و فشارهای کاری بسیار زیادی را تحمل کرده و علیرغم وجود برخی مطالبات همچنان به کار خود و با هدف خدمت به مردم ادامه دادند.
وی همچنین از اهدای مقادیر قابل‌توجهی دارو به ارزش ۶۲۰۰ یورو که توسط زوج جوان اراکی و مقیم آلمان به دانشگاه علوم پزشکی اراک برای استفاده و درمان بیماران بی بضاعت و کم بضاعت پیوندی، قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر تامین دارو در بخش دولتی به منظور نظارت ها و پیگیری های مستمر برای جلوگیری از خروج و عرضه در بازار سیاه نسبت به بخش خصوصی بسیار دشوارتر و سخت تر شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: کمبود ناچیز دارو در استان تقصیر دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی نیست و به همین خاطر به دلیل رویارویی مستقیم همکاران داروخانه ای با مردم و کاهش آستانه صبر و تحمل آنان بابت تحمل فشارهای زیاد به خصوص در این ایام، از همکاران این معاونت به خصوص داروخانه‌ها تقاضا دارم، با ملایمت و صبر بیشتری با مردم صحبت و ارائه خدمت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار