رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک گفت: تامین عرصه و واگذاری زمین به آرامستان اراک برای گسترش فضای این خدمت ضرورت است چراکه آرامستان فعلی به زودی تکمیل شده و پاسخگوی نیازها نخواهد بود.
کد خبر: ۸۹۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹ 27 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، ابوالفضل جلالوندی در جمع خبرنگاران، افرود:  قطعه زمینی سال ۹۲ در محور غربی و مجاور آرامستان اراک از سوی شهرداری اراک خریداری شد که سند آن  ۶ دانگ است اما پس از خریدارای زمین افرادی مدعی مالکیت داشتند و به دلیل مشکلات حقوقی هنوز تحویل نشده است.
وی یادآورشد: با تعیین تکلیف و واگذاری این زمین بخشی از مشکلات آرامستان کاهش پیدا می‌کند و و باید به دلیل بالا بودن تقاضا این موضوع با جدیت دنبال شود.
رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه سال گذشته حجم تقاضا برای خدمات در این سازمان مضاعف شده و فوت شدگان ناشی از این ویروس در تنها قطعه باقی مانده از آرامستان فعلی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تغسیل، تکفین و تدفین می‌شوند.
جلالوندی اظهار داشت: انتظار است به‌دلیل شرایط حاکم بهداشتی و احتمال تداوم بیماری کرونا، مردم همکاری خوبی با این سازمان در زمان خاکسپاری‌ها داشته باشند و بدانند هرگونه اعمال محدودیت‌ها تنها برای حفظ سلامت مردم است.
وی اضافه کرد: تجمع‌های عمومی یکی از راه‌های افزایش بیماری کرونا است و بر اساس مصوبه قرارگاه زیستی استان مرکزی برای خاکسپاری فوت‌شدگان ناشی از کرونا تنها باید چهار نفر و برای فوت شدگان دیگر تنها ۱۰ نفر حضور داشته باشند و بی‌توجهی به این موضوع باعث شده که هر روز درگیری‌های زیادی بین کارکنان این سازمان با مردم ایجاد شود و این امر توان زیادی از نیروها گرفته است.
رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری اراک ادامه داد: برای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت حضور مردم در آرامستان اراک، دیوارهای پیش ساخته نصب و منافذ بسته شده اما تاکنون شمار زیادی از این دیوارها توسط مردم شکسته و تخریب شده است.
جلالوندی گفت: تدابیر ویژه و لازم حفاظتی به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا برای کارکنان آرامستان‌های اراک، سنجان و کرهرود اندیشیده شده و تا قبل از شیوع این بیماری این موضوع به منظور انتقال برخی بیماری‌ها رعایت می‌شد اما با شیوع این بیماری تدابیر ویژه‌تر و حساس‌تر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار