فرمانده انتظامي استان از دستگيري اعضاء يك باند كلاهبرداري كه با جعل عنوان ماموران پليس راهور و هدايت ارائه دهندگان تبليغ فروش كالا در سايت ها و اپليكيشن ها به دستگاه هاي خودپرداز از آنان كلاهبرداري مي كردند، خبر داد.
کد خبر: ۸۹۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 26 August 2020



به گزارش تابناک مرکزی، سردار حسن مفخمي شهرستاني افزود: با اعلام گزارش هايي از كلاهبرداري از چند شهروند اراكي از سوي افرادي كه خود را به عنوان ماموران پليس راهنمايي و رانندگي معرفي مي كردند، بررسي تخصصي موضوع در دستور كار كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي یادآورشد: در تحقيقات انجام شده از مالباختگان مشخص شد كه اين افراد بعد از درج فروش كالاي خود در سايت ها و اپليكيش هايي چون ديوار، تماسي از فردي كه خود را مامور پليس راهنمايي و رانندگي معرفي مي كرده، داشته و با راهنمايي اين فرد و همدست ديگرش، براي دريافت وجه به دستگاه خودپراز هدايت مي شدند.
اين مقام ارشد انتظامي ادامه داد: با وجود هشدارهاي مكرر پليس مبني بر عدم نياز مراجعه شهروندان براي دريافت وجه نقد به دستگاه هاي خودپرداز، مالباختگان بدون توجه به اين هشدارها، گرفتار چرب زباني مخاطب تلفني خود شده و بعد از رفتن به پاي دستگاه خود پرداز و انجام مواردي كه فرد مخاطب به آنان اذعان مي داشته، متوجه برداشت از حساب خود مي شدند.
سردار مفخمي شهرستاني با اشاره به تمهيدات تخصصي كارآگاهان پليس آگاهي استان مركزي در رسيدگي به اين پرونده گفت:‌ با بررسي هاي ماموران انتظامي، سرانجام سرنخ هايي از اعضاي سابقه دار يك باند كلاهبرداري كه در استان البرز سكونت داشتند به دست آمد.
سردار مفخمي شهرستاني یادآورشد:‌ با اخذ نيابت قضائي تيمي از ماموران پليس آگاهي استان براي دستگيري اعضاي اين باند به استان البرز اعزام شدند و در عمليات هايي جداگانه هر سه نفر اعضاي اين باند كلاهبرداري شامل دو مرد و يك زن دستگير و براي تكميل تحقيقات به پليس آگاهي استان دلالت شدند.
وي افزود: در بررسي سوابق اين افراد مشخص شد كه آنها داراي سوابق متعدد كيفري بوده و دو نفر از آنان به دليل جرايم ارتكابي ديگر،تحت تعقيب پليس مي باشند.
فرمانده انتظامي استان مركزي ادامه داد:‌دستگير شدگان در مراحل تحقيقات تخصصي پليس تاكنون به ۲۲ فقره كلاهبرداري به مبلغ دو ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال از متقاضيان فروش كالا در سايت و اپليكيشن هاي اينترنتي در سراسر كشور با جعل عنوان مامور پليس و هدايت آنان به دستگاه هاي خودپرداز اعتراف كرده اند.
سردار مفخمي شهرستاني گفت: تا كنون تعداد ۲۲ نفر از افرادي كه از آنان كلاهبرداري شده است، شناسايي شده اند و همچنان تحقيقات تخصصي كارآگاهان پليس در رسيدگي به اين پرونده ادامه داشته و شهروندان مي توانند براي طرح شكايت با پليس آگاهي استان مركزي به شماره تلفن ۰۸۶۲۱۸۲۶۰۴۲ تماس حاصل كنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار