سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از راه‌اندازی یک اقامتگاه بوم گردی به مناسبت هفته دولت در روستای اکبرآباد شهرستان شازند خبر داد.
کد خبر: ۸۹۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲ 22 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مصطفی مرزبان افزود: اقامتگاه بوم گردی "بیتابانو" با صرف اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای بازسازی، احیا و تجهیز این اقامتگاه همزمان با گرامیداشت هفته دولت افتتاح شد.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: این اقامتگاه به همت فرانک ابراهیمی و در مکانی به مساحت ۶۳۱ متر و ظرفیت اقامت ۱۰ نفر در سه سوئیت مستقل راه اندازی شد.
مرزبان افزود :اقامتگاه بیتابانو زمینه اشتغال ۳ نفر را به صورت مستقیم و ۱۳ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم کرده است.
او افزود:خانه‌های بوم‌گردی به علت بومی بودن مکان‌های مناسبی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی هستند و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به علت بومی بودن و استفاده از غذاهای محلی مکان مناسبی برای معرفی و شناساندن فرهنگ و آداب و رسوم منطقه هستند و در ارتقاء وضعیت اقتصادی مردم، کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، رونق تولید و توسعه پایدار در منطقه نقش بسزایی خواهد داشت.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مرکزی با بیان اینکه بیشتر از بحث ایجاد خانه های بوم گردی کیفیت آنها مد نظر است یادآورشد: تلاش داریم با تعاملی که وجود دارد بتوانیم در راستای توسعه بوم‌گردی‌ها و آموزش و استانداردسازی آنها در استان قدم برداریم.
شهرستان شازند از ظرفیت‌های منحصر بفرد و فوق‌العاده‌ای در حوزه گردشگری، صنایع دستی و آداب و رسوم مختلف برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار