نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: مساجد و مصلی‌ها کانون معرفت، معنویت و فرهنگ هستند بنابراین این مکان ها در رعایت نکات بهداشتی باید الگوی سایر بخش‌ها شود.
کد خبر: ۸۹۰۱۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 21 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  اراک با بیان اینکه رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران در آیین‌های ماه محرم و صفر اولویت است و همه باید آنرا به نحو مطلوب و شایسته اجرا کنند افزود: کرونا تهدید جدی برای سلامت کشور است و مردم وظیفه دارند دستورالعمل‌های بهداشتی را در خانه، خیابان و مکان‌های مختلف با دقت اجرا کنند تا زمینه مهار بیماری فراهم شود.
وی با بیان اینکه رعایت دستورات بهداشتی توسط شهروندان به‌ویژه عزاداران حسینی  کمک خواهد کرد تلفات این بیماری کاهش یابد یادآورشد:رعایت نکات بهداشتی موجب می شود شهرها از وضعیت قرمز به سفید تبدیل شوند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه کادر درمان در  ۶ ماه اخیر تلاش‌های زیادی را  در راستای درمان مبتلایان کووید ۱۹ انجام داده‌اند گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کرده‌اند عزاداران حسینی باید در رعایت دستورات پیشگیرانه از کرونا هوشیار و حساس باشند.
وی با اشاره به اینکه به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل از سوی برخی کشورها مورد اعتراض کشورهای مسلمان قرار گرفته است افزود: همه مسلمانان باید با  توان حداکثری از این اعتراضات حمایت کنند.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اسرائیل غده‌ای خطرناک در خاورمیانه است یادآورشد: نباید اجازه داد این غده سرطانی بیش از این آرامش و امنیت جهان را مختل کند.
وی با بیان اینکه مسلمانان باید با حفظ وحدت و درایت نقشه دشمنان را خنثی کنند گفت:مسلمانان باید با هرگونه حضور دشمنان در منطقه و ایجاد اختلاف مقابله کنند.
امام جمعه اراک بابیان اینکه ایران اسلامی در صنعت دفاعی شرایط مطلوب و موفقیت‌های بزرگی را کسب  کرده است افزود:جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به عنوان قطب و قدرت جهانی مطرح است.
وی با بیان اینکه ایام هفته دولت فرصتی است تا خدمات دولتمردان در آخرین سال فعالیت دولت دوازدهم ارایه شود یادآورشد: در سال جهش تولید گسترش عدالت، قناعت، مبارزه با فساد، ساده زیستی، اشتغال مولد و انضباط اجتماعی باید بیش از گذشته در دستور کار دولتمردان قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار