مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: برنامه‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) این اداره کل در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی تدوین و از اول ماه محرم اجرا می‌شود.  
کد خبر: ۸۸۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۱ 20 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌السلام عبدالله واحدی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی از فضای مجازی،تعویض پرچم و برنامه سیاهپوشان در امامزادگان،قرائت زیارت عاشورا در جوار امامزادگان و پخش از سیمای استان، اعزام ۱۱مبلغ بومی در نقاط مختلف استان و پخش برنامه‌های آنها از فضای مجازی مهمترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در دهه نخست محرم است.
وی یادآورشد: هزینه برنامه‌های روضه‌خوانی و تعزیه خوانی که سال‌های گذشته در تکایا و حسینیه‌های نقاط مختلف استان مرکزی اجرا می‌شد، امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا، صرف خرید سبد کالا برای نیازمندان می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: حمایت از مبلغان و مداحان بومی در آیینهای عزاداری رویکرد اصلی این نهاد انقلابی است و هر خانه‌ای که عزای امام حسین(ع) در آن برپا شود مورد حمایت اوقاف قرار می‌گیرد.
وی افزود: شهرهای استان مرکزی که از لحاظ شیوع ویروس کرونا سفید باشند برپایی آیین‌های عزاداری در بقاع متبرکه با رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است اما در شهرهای قرمز و نارنجی مراسم در بقاع متبرکه ضبط و از شبکه سیما پخش میشود.
حجت‌السلام واحدی گفت:برنامه احلی من‌العسل و شیرخوارگان حسینی نیز در مکان‌های روباز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جمعیت محدود برگزار می‌شود.
وی یادآورشد:با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری آیین های عزاداری حضرت سید الشهدا حتی در شهرهای سفید با جمعیت محدود برگزار می شود اما برای هر چه باشکوه کرون این آیین های معنوی نگاه ویژه ای به کیفیت گرایی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار