معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت:استفاده از روش های نوین در زیست بوم جدید آموزش و پرورش الزامی است.
کد خبر: ۸۸۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۴ 20 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،علی الهیار ترکمن در نشستی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور در استان مرکزی انجام شده است افزود: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه در کشور آغاز می شود.
وی یادآورشد: با توجه به وضعیت شدت بیماری آموزش و پرورش موظف است در سه وضعیت قرمز، زرد و سفید در قالب آموزش های حضوری، نیمه حضوری و مجازی به منظور ارائه خدمات آموزشی و هدایت دانش آموزان در جریان های تحصیلی اقدام کند.
وی با بیان اینکه ایجاد امنیت اجتماعی از جمله اثرات مستقیم و غیر مستقیم کارکردها آموزش و پرورش می باشد افزود: امنیت اجتماعی، توجه به بهداشت محیطی و سلامت دانش آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است بنابرایم برنامه ریزی ها روی این موضوع در مدارس متمرکز شده است.
وی اظهار داشت: شیوع غافلگیرکننده این بیماری در بهمن و اسفندماه سال گذشته برای آموزش و پرورش که یکی از سه رأس مثلثی است که در کنار نهادهای اقتصادی و بهداشتی کشور بیشترین تأثیر را از این بیماری گرفتند منجر به برنامه ریزی کوتاه مدت و مدیریت امر آموزش برای اتمام سال تحصیلی شد اما در حال حاضر، در شرایطی وارد سال تحصیلی جدید می شویم که این بیماری همچنان ادامه دارد و تا ۲ هفته آینده بخش آموزش کشور هم پا به پای بخش بهداشت و درمان، از ۱۵ شهریور ماه به منظور انجام رسالت خود برای ارائه خدمات آموزشی به جمعیت لازم التعلیم کشور وارد خط مقدم مقابله با کرونا می شود.
وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل بازگشایی مدارس از سوی وزیر آموزش و پرورش در ۱۲ محور، گفت: برنامه ریزی های کوتاه مدت برای آغاز سال تحصیلی پیش رو خواهد بود اما آنچه باید در برنامه ریزی بلند مدت به آن پرداخت، این است که قطعا زیست بوم آموزش و پرورش در شرایط بعد از کرونا اصلا همانند شرایط قبل کرونا نیست، تغییرات اساسی در امر آموزش رخ می دهد که فردی شدن آموزش، اعتبار بخشی به مدارک تحصیلی و گرفتن پودمان آموزشی از آن جمله است.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش تأکید کرد: ارائه یک نسخه واحد از طرف ستاد و یا استان ها برای تمامی مناطق در شرایط پس از کرونا قطعا جوابگوی نیازهای آموزشی کشور نخواهد بود و توجه به شرایط منطقه ای در برنامه ریزی های بلند مدت باید لحاظ شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش سپس اظهار داشت: در شرایط عادی ما سالها یک روش یکسان را برای انجام امر آموزش در پیش گرفته بودیم که مورد آزمون قرار گرفته بود، جواب داده بود و کارایی و بهره وری خودش را داشت اما در شرایط بحرانی کنونی که بسیار پیچیده و مبهم است، تمامی این روش ها بلااثر بوده و نمی توانیم روش های قبل را استفاده کنیم و انتظار داشته باشیم به همان نتایج پیشین دست یابیم بنابراین در زیست بوم جدید باید از روش های جدیدتری استفاده کنیم.
الهیار ترکمن با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس شاهد ورود مدرسه به گوشی های همراه بودیم گفت: توسعه شبکه شاد و رفع نواقص موجود، تدوین محتوای مورد نیاز برای ارائه خدمات به دانش آموزان و آمادگی مدیران برای پاسخگویی به نیاز دانش آموزان از جمله تمهیداتی است که برای بازگشایی مدارس اندیشیده شده و در طول سال تحصیلی و تغییراتی که از لحاظ شدت و شیوع بیماری در مناطق مختلف اتفاق می افتد و منطبق با آن خدمات آموزشی ارائه می شود.
گفتنی است در این نشست که با حضور اعضای شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی و نیز روسای مناطق پانزدهگانه آموزشی استان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اقدامات و برنامه های این اداره کل در راستای بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار