رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اولین دستگاه شتاب دهنده خطی با اعتباری بالغ ۲۰۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک خریداری و برای ارائه خدمت به مردم به استان مرکزی انتقال داده شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵ 13 August 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: بالاخره نتیجه تلاش‌های طولانی مدت تیم دانشگاه به ثمر نشست و دستگاه شتابدهنده پیشرفته و ورژن روز دنیا وارد این استان شد تا در راه ارائه خدمات پیشرفته به بیماران مبتلا به سرطان یک گام اساسی برداشته شود و بتوانیم در آینده ای نزدیک بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک را به یکی از مدرن‌ترین مراکز جامع سرطان کشور تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه از این نوع دستگاه فقط چهار عدد در کشور موجود است یادآورشد: استان مرکزی یکی از معدود استان‌های است که می تواند از به روزترین تکنولوژی دنیا برای درمان بیماران مبتلا به سرطان استفاده کند.
وی اضافه کرد: جا دارد از پیگیری های نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی در اراک قدردانی کنم که برای تهیه این دستگاه شتابدهنده زحمات زیادی را کشیده اند.
دکتر جمالیان ادامه داد: حدود یکسال است که به دنبال خرید دستگاه شتابدهنده برای استان مرکزی می باشیم که در این زمان استان‌های بزرگ به دنبال خرید این دستگاه بودند، ولی موفق شدیم این دستگاه را برای بیمارستان آیت‌الله خوانساری خریداری کنیم.
وی گفت: مزیت دستگاه شتابدهنده خریداری شده بر دستگاه قبلی این است که در انجام رادیوتراپی عوارض کمتری برای بیمار به وجود می آورد و فقط تمرکز بر روی تومور دارد وباعث می شود عوارض کمتری بر روی بافت سالم به جای بگذارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهارداشت: با توجه به تمام مشکلات مالی که داریم و مشکلاتی که به واسطه کرونا ویروس برای دانشگاه به وجود آمده است اما در بحث سلامت مردم حاضر هستیم هر نوع هزینه ای را بکنیم تا بتوانیم بهترین خدمت را به بهترین مردم این کشور ارائه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار