مدیرکل دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی خبر داد:
مدیرکل دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی گفت: با پیگیری های انجام شده توسط تیم اقتصادی استان مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان به حوزه اشتغال روستایی تخصیص داده شد.
کد خبر: ۸۸۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 13 August 2020

 اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار به حوزه اشتغال روستایی


به گزارش تابناک مرکزی، مجید نیک ملکی در میزگرد بررسی دستاوردهای حوزه اقتصادی استان مرکزی در سال جهش تولید،سهم استان در زمینه اشتغال روستایی رادر حدود ۳۱۲ میلیارد تومان اعلام کردوافزود: تاکنون از این میزان در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از این منابع جذب شده است.
وی یادآورشد:میزان انحراف در برنامه اشتغال روستایی بسیار کم و قابل قبول بوده است.
وی،کاهش اثر تورم را از سیاست های دولت تدبیروامید ذکر کرد وافزود: دولت از سال ۹۲ تا سال ۹۵ با استفاده از سیاست‌های اقتصادی انقباضی و مدیریت بخش مصارف کنترل تورم را برعهده داشت و اقدامات مثبتی در این زمینه انجام شد.
نیک ملکی ادامه داد: از سال ۱۳۹۵ با توجه به مطالباتی که سطح عمومی جامعه از دولت برای تولید وجود داشت، تدوین برنامه های تحت عنوان برنامه تامین مالی بنگاه ها کوچک و متوسط بودکه به نام رونق تولید از آن نام میبریم.
وی افزود:براین اساس مقرر شد برای حمایت از واحدهایی که در حال فعالیت هستند، به منظور صیانت از بخش تولید و در مرحله بعد برای تکمیل و تجهیز طرح هایی که با پیشرفت فیزیکی بالا مد نظر بود و در نهایت آن بخش از صنایعی که ادامه حیاتشان موکول به بازسازی صنایع است اجرایی شود.
وی با اشاره به اجرای این برنامه از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ در استان مرکزی گفت: خوشبختانه در تمام این سالها بدون استثنا آنچه را که به عنوان عملکرد استان بالاتر از هدف گذاری انجام شده توسط کشور برای استان مرکزی در نظر گرفته شده بود،محقق شد.
نیک ملکی میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای صیانت از بخش تولید و اشتغال در سال ۹۵ را ۴۰۰ میلیارد اعلام کرد وافزود: نتیجه تحقق یافته این هدفگذاری دستیابی به میزان بالاتر بود.
وی با بیان اینکه برای صیانت از بخش تولید و اشتغال در سال ۹۷ هم هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برنامه ریزی شده بود گفت: این میزان هدفگذاری در پایان این برنامه در حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان محقق شد.
وی یادآورشد:تا سال ۱۳۹۹ برای صیانت از بخش تولید و اشتغال، در بخش صنعت و کشاورزی استان، ۲۱۴۵ بنگاه اقتصادی موفق شدند از این تسهیلات استفاده کنند و مبلغی که برای این مهم توانستیم فراهم کنیم ۱۹۵۷ میلیارد تومان بوده است.
نیک ملکی با اشاره به راهبری برنامه های تولید واشتغال گفت: در مبحث تبصره ماده ۱۸ که مقرر بود با تلفیق منابع سیستم بانکی منابع ریالی صندوق توسعه ملی و یارانه‌ای که از ردیفهای خاص بودجه ای تامین می شود، شاید عملکرد عمومی کشور در حوزه های کشاورزی و صنعت با انتظارات فعالین اقتصادی سازگار نبوده اما انچه در استان مرکزی اتفاق افتاد نسبت به تعهد عملکردی از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده است.
وی با اشاره به اخرین آمار در روند تولید در بخش صنعت بعد از سه استان شاخص افزود: استانهایی مانند تهران البرز و اصفهان که استانهای بزرگ و تاثیرگذار در بخش اقتصادی هستندقابل قیاس با استان مرکزی در این زمینه نیستند.
نیک ملکی ادامه داد: استان مرکزی در این زمینه استان چهارم است و در یک فاصله بسیار کم نسبت به استانهای پیشتاز قراردارد.
مدیر کل دفتر جذب وحمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی با اشاره به امکانات فراهم شده دولت در زمینه اجرای تبصره ۱۸ برای استانها گفت: برای تحقق این مهم مقرر بود ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود که از این میزان ،بیش از۳۰۰ میلیارد جذب شده است.
وی افزود: در حوزه نهادهای حمایتی و تسهیلات و حمایت از این گروه ها استان مرکزی در چندین سال گذشته بالاترین میزان جذب منابع برای پرداخت تسهیلات حمایتی را داشته است و در زمینه اثربخشی تسهیلات حمایتی پرداخت شده با توجه به تحقیقات مستقل انجام شده، نتایج مثبتی را در این موضوع نشان می دهد.
نیک ملکی اظهارداشت: در بخش قانون برنامه ششم توسعه که در زمینه هدف گذاری های و منابع تامین در آن صحبت میشود،در صورتی که کشور بخواهد به اهداف کلان اقتصادی دستیابد باید منابع تامین و تحقق این اهداف را مشخص کند.
وی با اشاره به یکی از مهمترین محورهایی که در زمینه تامین مالی برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه وجود دارد گفت: حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تامین مالی خارجی یکی از این حوزه هاست که از طریق جذب اعتبارات خارجی و هم از طریق جذب مستقیم سرمایه گذار خارجی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از یک و نیم میلیارد دلار سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران مجوز سرمایه گذاری در استان مرکزی را صادر کرده است افزود: درصورتی که این رقم را محاسبه کنیم، تقریبا معادل کل رقم مجوز سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در استان مرکزی بوده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار