رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین آمار وضعیت شهرستان های استان از لحاظ میزان شیوع کرونا در ۱۴ مردادماه ۹۹، اراک همچنان قرمز است و شهرستان های خمین، ساوه و دلیجان نیز به شهرستان های قرمز ملحق شده اند.
کد خبر: ۸۸۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 05 August 2020

به گزارش تابناک مرکزی دکتر سید محمد جمالیان افزود: در آخرین تقسیم بندی شهرهای کشور، آشتیان، شازند، فراهان و کمیجان در وضعیت نارنجی و یا خطر قرار گرفته اند.
وی اظهار داشت: شهرستان های تفرش، خنداب و زرندیه نیز بر اساس این تقسیم بندی در وضعیت زرد قرار دارند.
وی تصریح کرد: متاسفانه شهر اراک همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و به این جمع، شهرستان های ساوه، دلیجان و خمین نیز اضافه شده است که این نشان از عدم توجه به هشدارها و توصیه ها می باشد و در سایه این بی توجهی ها کرونا ویروس در حال جمع آوری قربانیان خود می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: شهرستان های فراهان و کمیجان در هفته پیش در وضعیت زرد قرار داشتند، ولی متاسفانه به نارنجی یعنی وضعیت خطر تبدیل شده اند و شهرهای خمین، ساوه و دلیجان نیز هم از وضعیت نارنجی به قرمز پرخطر تغییر وضعیت داده اند.
دکتر جمالیان افزود: متاسفانه بعد از گذشت نزدیک به ۶ ماه از شیوع کرونا به جای کاهش بیماری، روز به روز به شهر های پرخطر ما افزوده می گردد و این فشاری مضاعف بر کادر بهداشت و درمان استان مرکزی می باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای هفته های آینده وضعیت خوبی را پیش بینی نمی کنیم و اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند، روزهای بسیار بحرانی را در پیش رو داریم و متاسفانه باید منتظر روزهای نفس گیر و هولناکی باشیم.
وی در پایان گفت: شهرستان محلات تنها شهرستان سفید استان محسوب می گردد که در صورت هرگونه سهل انگاری و عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی هر لحظه امکان تغییر وضعیت در این شهرستان نیز احساس می گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار