شنیده ها حکایت از این موضوع دارد یکی از اعضای شورای شهر آشتیان که به تازگی و با حفظ سمت سرپرست دانشگاه آزاد این شهرستان شده است. مسئولین استان و شهرستان در پی اجبار او به استعفا از عضویت در شورای شهر هستند و دلیل خود را استناد به ماده 28 قانون شوراها عنوان می کنند .
کد خبر: ۸۸۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 05 August 2020

 

نظر به اینکه امیر رضا واعظ آشتیانی به عنوان عضو دوره دوم شورای شهر تهران بوده و قبلا در یکی از شهرستانها هم چنین موضوعی اتفاق افتاده  ،  تابناک مرکزی در این باره با ایشان گفتگوی اختصاصی انجام داده است.

امیر رضا واعظ آشتیانی با اشاره به ماده ۲۸ قانون شوراها که بعضی از مشاغل را در سطح کلان کشور برای عضویت در شورای شهری منع میکند گفت: از جمله این مشاغل، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است که در این قانون مشمول رئیس کل دانشگاه آزاد می شود.
وی افزود: در ادامه آن ماده در سطح شهرها و بخشها هم این اشاره شده است که روسای دانشگاهها نمی‌توانند با این فرآیند که توضیح داده شد، عضو شورای شهری شوند و آنچه که مسلم است این است که دراین قانون مشخص نشده آیا رئیس دانشگاههای آزاد شهر ها هم مشمول این موضوع هستند یا خیر وتنها این موضوع در ارتباط با دانشگاه های دولتی اطلاق می شود چرا که در ماده ۲۸ صرفاً رئیس کل دانشگاه آزاد مرکز ملاک عمل می باشد.
وی یادآورشد: به نظر می رسد دراین قانون، رئیس دانشکده شهرستان ها ملاک نیست و حتی مصداق این موضوع چند سال پیش در شهر مغان اتفاق افتاد، و یک عضو شورای این شهر، رئیس دانشگاه آزاد شهر مغان شد و با ایشان هم در همین موضوع برخورد می‌شود وبا استناد به ماده ۲۸ به ایشان گفته شد به دلیل انتصاب در این سمت باید استعفا دهید.
واعظ آشتیانی ادامه داد: دراین موضوع مسئولین امر تصمیم گیرنده به این نتیجه می‌رسند که ماده ای که به این موضوع اشاره دارد، به ریاست مرکز کل دانشگاه آزاد مربوط می شود بنابراین عضو شورای شهر مورد نظر تا پایان دوره هم عضویت در شورا و هم ریاست دانشگاه را همزمان می تواند عهده دار باشد.
وی اضافه کرد: این اتفاقی که برای عضو شورای شهر شهرستان آشتیان رخ داده به استناد ماده ۲۸ شامل ایشان می شود و امید می رود ، مسئولین شهر و استان این موضوع را به درایت و منطق و رعایت نکته‌ای که بدان اشاره شد پیگیری ودرباره آن تصمیم گیری نمایند . چراکه یکی از اعضای فعلی شورای شهر از زمان انتخاب شدن هیچ سکونتی در این شهرستان نداشته و با توجه به اینکه در قانون پیش‌بینی شده است کسی که عضو شورای شهر می‌شود باید در آن شهر سکونت داشته باشد، ایشان از ابتدای انتخابش به عنوان عضو شورای این شهرستان قانونی نبوده است و هم اکنون هم به این بهانه که خانه ای در این شهرستان دارم در این مجموعه حضور دارد و این موضوع در تعارض مستقیم با قانون شوراهاست.
وی اظهارداشت: امید می رود این تصمیمات سیاسی نباشد و زورآزمایی سیاسی در این موضوع نقشی نداشته باشد و در عین حال انصاف رعایت شود.
واعظ آشتیانی افزود: بنده یک نگرانی دارم که با توجه به انتخاباتی که در سال ۱۴۰۰ در این منطقه قرار است برگزار شود، یک چیدمان سیاسی برای انتخابات سال آینده در حال انجام است.
وی ادامه داد: آنچه از قراین مشخص است و آنچه که رخ داده است و برخی انتصابات و فعل و انفعالات ،مهندسی انتخابات را نشان می دهدکه امید می رود اینگونه نباشد.
وی با اشاره به اتفاقی که برای منتخب مردم منطقه افتاد یادآورشد:این موضوع خود یک شاهکار اجرایی در این حوزه انتخابیه بود ، امید می رود مجدد شاهد تکرار این موضوع نباشیم و تصمیمات و عملکرد مسئولین به گونه‌ای باشد که انتخابات ۱۴۰۰ زیر سوال نرود.
واعظ آشتیانی افزود: به نظر می رسد برخی از کاندیداهای انتخابات اسفند ماه سال گذشته که در بداخلاقی سیاسی شهره هستند هم اینک راه و روشی را در پیش گرفته و با شایعه پراکنی و ملتهب کردن فضای انتخابات از هم اکنون تخریب را آغاز کردند.
وی ادامه داد: نکته قابل تامل در این موضوع این است که نماینده دوره قبل در جلسات اداری و افتتاح پروژه های عمرانی و یا حضور در پروژه های نیمه کاره عکس گرفته و گزارش خبری منتشر می کند.
وی گفت: جای این پرسش از عالی ترین مقام سیاسی استان خالی است که در این زمینه چه پاسخی برای افکار عمومی دارد و چگونه اجازه می دهد این اقدامات صورت گیرد.
وی افزود:بنده به عنوان یک فعال سیاسی در سطح ملی انتظار دارم عالیترین مقام استان این موضوع را رصد کند تا انتخابات پیشرو بدون هیچ گونه شائبه و جانبداری به سمت و سوی وبا توجه به آنچه را که مردم انتخاب می‌کنند محقق شود.
وی افزود: بنده این مطالبات را نه تنها از استاندار بلکه در سطح ملی پیگیری خواهم کرد تا این مسائل موجب تضعیف حقوق سایر کاندیداهای احتمالی نشود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار