مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازندخبر داد:
مدیرعامل مجتمع پتروشیمی شازند از بومی سازی بیش از ۲ هزار قطعه صنعتی با طراحی واحد پژوهش و فناوری این مجتمع خبرداد.
کد خبر: ۸۸۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ 03 August 2020

بومی سازی بیش از ۲ هزار قطعه صنعتی در پتروشیمی شازند 

به گزارش تابناک مرکزی،ابراهیم ولدخانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سال گذشته عملیات تعمیرات اساسی پتروشیمی شازند بدون حتی یک کارشناس خارجی و تنها با ظرفیت‌های داخلی انجام شد افزود: این اتفاق در طول عمر ۲۷ ساله این واحد، بی‌سابقه است.
وی با بیان اینکه تمامی تجهیزات مورد نیاز برنامه تعمیرات اساسی پتروشیمی شازند از واحدهای تولیدی داخلی تامین شده است یادآورشد:این مجتمع تولیدی در طول ۲ سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته که تمام آن وارد سامانه نیما شده است.
وی با بیان اینکه در یک سال گذشته پتروشیمی‌ها به صورت جدی هدف دشمن قرار گرفته اند و حتی کشورهای مدعی دوستی با ایران نیز در زمینه تامین تجهیزات و کاتالیست‌ها همکاری نداشته‌اند گفت:با این وجود تولیدات پتروشیمی شازند هر روز افزایش یافته و در صورت تامین بازار داخلی امکان صادرات نیز در این واحد وجود دارد.
ولدخانی اضافه کرد: پس از شیوع ویروس کرونا به دلیل کمبود تجهیزات و امکانات، تعدادی از مدافعان سلامت در خط مقدم به شهادت رسیدند اما اکنون گرید سرم و سرنگ به میزان انبوه در پتروشیمی شازند تولید و نیاز کشور رفع و امکان صادرات آن نیز وجود دارد.
وی ،کمک پنج میلیارد ریالی به بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک، توزیع تعداد قابل توجهی بسته‌های معیشتی در قالب رزمایش مومنانه، حمایت از اقشار کم درآمد شهرستان شازند، توزیع ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده را از دیگر از اقدامات پتروشیمی شازند در مقابله با ویروس کرونا برشمرد.
وی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی این واحد صنعتی اظهارداشت: سالانه بیش از هزار میلیارد تومان از طریق پتروشیمی در استان مرکزی هزینه می شود که شاید بیش از بودجه دولت برای یک استان باشد و در واقع این مجموعه نقش اساسی در اقتصاد استان ایفا می کند و سال گذشته یک قرارداد ۱۰۰ میلیارد تومانی باشرکت ماشین سازی اراک منعقد شد.
ولدخانی در زمینه ساخت بیمارستان از سوی این مجموعه در شهرستان شازند افزود: مقرر بود که بیمارستان با صرف هزینه ۴۰ میلیارد تومان معادل یک میلیون دلار در سال ۱۳۹۶ در شازند ساخته شود، اما به دلایلی این موضوع تاکنون عملیاتی نشده است.
وی ادامه داد: مسئولان استان به این نتیجه رسیدند که ساخت بیمارستان در شرایط فعلی نیازمند بودجه بیشتر و زمان‌بر است.
ولدخانی اضافه کرد: باتوجه به اینکه ظرفیت و سطح اشغال بیمارستان فعلی شهرستان شازند نیز به ۵۰ درصد نمی رسد پیشنهاد شد که پتروشیمی در تجهیز آن کمک کند چراکه اگر بیمارستان جدید ساخته شود در تامین تجهیزات و تامین نیروی انسانی و پزشک مشکلاتی وجود دارد بنابراین فعلا موضوع ساخت در هاله ای از ابهام قرار دارد.
بومی سازی بیش از ۲ هزار قطعه صنعتی در پتروشیمی شازند

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار