عملکرد وزارت بهداشت در موضوع آزمون دستیاران سال آخر کاملاً غیر حرفه ای و عاری از هر گونه مسئولیت پذیری و احترام است.
کد خبر: ۸۸۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 02 August 2020

به گزارش تابناک مرکزی در حالیکه کمتر از ۲ ماه به آزمون گواهینامه و دانشنامه باقی مانده بود و داوطلبین با تمرکز مشغول مطالعه بودند، وزیر بهداشت طی یک مصاحبه به صورت ناگهانی خبر از حذف امتحان و توزیع نیروهای پره بورد برای تامین نیروی پزشکی مورد نیاز کشور می دهد.

ظاهراً این تصمیم بدون پشتوانه و بدون هماهنگی با معاونین وزارت خانه و ذی نفعان اتخاذ و رسانه ای شده بود، چرا که بعد از دو هفته سرگردانی و بلاتکلیفی دستیاران، آیین نامه ای از سوی معاونت آموزشی وزارت منتشر می شود که در آن کاملاً بر خلاف صحبت های وزیر بهداشت تصریح شده است 《 آزمون گواهینامه و دانشنامه طبق تاریخ قبلی برگزار میشود! فقط داوطلبینی که طبق سوابق تحصیلی شرایط فارغ التحصیلی را دارند و استخدام ارگانی نیستند یا سربازی ندارند، در صورت شروع طرح اضطراری(!) و با کمک هزینه رزیدنتی واجد دریافت گواهینامه بدون آزمون می شوند. 》

این آیین نامه کاملاً نقض کننده صحبت های قبلی وزیر بهداشت است و به نظر می رسد فارغ التحصیلی عده ای هم بدون آزمون و با هزار اما و اگر صرفاً برای آبروداری و حفظ جایگاه وزیر است.

ظاهراً کمیت وزارت بهداشت برای تصمیمات کاملاً داخل وزارت خانه ای هم لنگ می زند و با رویه ای توهین آمیز ۳ هزار دستیار را به هیچ می گیرد و ۲ هفته با روح و روان آنها بازی می کند، و پس از ایجاد کردن ذهنی مشوش برای دستیاران می گوید آزمون سرجایش است!

وقتی تصمیم گیری داخل وزارتی این چنین دچار هرج و مرج است، و صحبت صریح وزیر محلی از اعراب ندارد حال شما تصور کنید در مسائل بین بخشی، نحوه مدیریت وزارت بهداشت و اقتدار شخص وزیر چگونه است! امیدواریم این گونه نباشد اما شاید بی جهت نیست که کرونا در حال جولان دادن است و بیش از ۲۰۰ ایرانی را روزانه به کام مرگ می کشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار