رئیس کل دادگستری استان مرکزی:
حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالمهدی موسوی» رئیس کل دادگستری استان مرکزی در دیدار با رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی افزود: شورای نگهبان نهادی ارزشی و ولایی است که همواره برای افزایش وحدت، رفع نقایص احتمالی و جلوگیری از تفرقه در جامعه به‌خصوص در انتخابات‌ مختلف و اعتلای نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کند.
کد خبر: ۸۸۲۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 01 August 2020

به گزارش تابناک مرکزی حجت‌الاسلام و المسلمین «سید عبدالمهدی موسوی» رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت : عملکرد شورای نگهبان به‌عنوان نهادی نظارتی در انتخابات اسفندماه سال گذشته قابل تقدیر است به‌طوری که خروجی اقدامات این نهاد انقلابی مجلسی جوان و انقلابی است که با همکاری دستگاه قضایی مقابله همه‌جانبه با فساد اقتصادی را در دستور کار قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: شورای نگهبان چشم بیدار و بینای نظام اسلامی است که همواره با ایفای نقش مؤثر وسازنده خود، به‌خصوص در حوزه انتخابات قوام نظام را تأمین و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی اضافه کرد: اگر امروز دشمنان نظام اسلامی با استفاده از فضای مجازی در صدد تخریب شورای نگهبان هستند به‌دلیل تاثیرگذاری این نهاد انقلابی در اعتلای نظام است و این مهم باید به‌صورت گسترده و با خط خبری از سوی رسانه‌ها برای مردم تشریح و تبیین شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: دستگاه‌های قضایی همواره در انتخابات‌ه مختلف ارتباط تنگاتنگی با هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان داشته و با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در سال ۱۴۰۰ از هم اکنون باید تقویت این ارتباط در دستور کار دو نهاد انقلابی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی بیان کرد: انتخابات سال آینده به جهت دشمنی‌های بدخواهان نظام اسلامی و تخریب عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است و برای برگزاری انتخاباتی سالم و حداکثری باید تمامی نهادهای اجرایی وارد میدان شوند.

وی افزود: گذر زمان واقعیتی تلخ را به ما نشان می دهد، روشن شدن چهره واقعی افرادی که با ناآگاهی و بی بصیرتی یا حتی دارای زاویه با ماهیت انقلاب، در شرایط خاص برای نظام اسلامی ایجاد مسئله می‌کنند، بنابراین هیات نظارت و بازرسی انتخابات باید از این فرصت استفاده کرده و با مطالعه دقیق گذشته افراد، شایسته‌ترین‌ها را به مردم معرفی کند تا شاهد تصمیم وانتخاب شایسته توسط ملت شریفمان باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: افزایش اعتماد عمومی و رضایت‌مندی لایه‌های مختلف جامعه، سیاست راهبردی سند تحول در دستگاه قضایی است و این مهم به تمامی حوزه‌های قضایی استان ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی بیان کرد:  تکریم افراد حتی مجرمان و محکومان قتل از برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی نیز گفت: همسویی و همگرایی دستگاه قضایی استان با این هیات در تشکیل شورای پیشگیری از جرایم انتخاباتی قابل تقدیر است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین «امیدرضا مبارک‌آبادی» افزود: در انتخابات اسفندماه سال گذشته تمامی نهادها و مسئولان طراز اول استان همکاری مناسبی با هیات نظارت استان داشتند که این همگرایی و همدلی زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم را در استان فراهم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در انتخابات سال ۱۴۰۰ علاوه بر ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی تفرش، فراهان و آشتیان نیز برگزار می‌شود، وظیفه شورای نظارت استان سنگین‌تر از گذشته بوده و به همین دلیل برنامه‌های نظارتی و اجرایی این نهاد انقلابی از هم‌اکنون آغاز شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار