معاون توسعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در راستای تفاهم‌نامه منعقد شده با رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای مقابله با ویروس کرونا به استان مرکزی اختصاص یافته است.
کد خبر: ۸۸۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹ 29 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی،سیدکامل تقوی‌نژاد در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی در اراک افزود:تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال این مبلغ در اختیار نظام بهداشتی و درمانی این استان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در طرح‌های تحقیقاتی کووید ۱۹ در زمره سه کشور برتر دنیا و پس از آمریکا و چین است یادآورشد: طرح‌های پژوهشی متعددی در حوزه ویروس کرونا از ایران پذیرفته شده و در حال بررسی است.
وی یادآورشد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای حمایت از بخش بهداشت و درمان و مقابله با کووید ۱۹ نگاه ویژه‌ای داشته‌ و در این راستا اجازه برداشت یک میلیارد دلار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را با شرط توجه به تولیدات داخلی در زمینه مبارزه با این بیماری را صادر کرده‌اند که تاکنون ۳۰ درصد از این اعتبارات در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در این راستا پیش‌پرداخت‌های خوبی برای تامین تجهیزات صورت گرفته و گام‌های بلندی با تکیه بر توان داخل تاکنون برداشته شده است افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمره کشورهایی است که در زمینه مقابله با ویروس کرونا کارنامه خوبی دارد و خوش درخشیده است.
تقوی‌نژاد گفت: در راستای کسب موفقیتها در این زمینه همه در کنار وزارت بهداشت و درمان و کادر بهداشت و درمان قرار گرفتند و داشتن مسئولان خدمتگزار افتخار بی‌نظیر در جمهوری اسلامی ایران است که در هیج جای دیگر دیده نمی‌شود.
وی با بیان اینکه استان مرکزی به‌عنوان دومین استان درگیر با بیماری کرونا در کشور می‌توانست در شروع بیماری مشکلات زیادی را دامن بزند افزود: این استان در سایه هوشیاری و با تصمیمات مناسب قرارگاه پدافند زیستی جزو استان‌های خوب در مقابله با این بیماری بوده و تجارب مطلوبی به دست آورده است.
وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌هایی در راستای اعتبارات صندوق ملی توسعه برای مبارزه با بیماری کرونا با روسای دانشگاه‌ها منعقد شده است ادامه داد: این اعتبارات به‌دلیل حساسیت و وسواسیت ویژه در حساب‌های جداگانه واریز می‌شود.
تقوی‌نژاد افزود: تکمیل بیمارستان ولیعصر (عج) اراک مطالبه‌ بحق مردم استان مرکزی است که تصمیمات خوبی از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی برای تکمیل آن به کار گرفته شده و با تکمیل آن با جدیت در دستور کاراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار