مستند زندگینامه و فعالیت های مسعود اکبری به عنوان نخبه قرآنی استان مرکزی توسط شبکه قرآن و با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه تولید شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ 28 July 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی،در این مستند زندگی و فعالیت های قرآنی این چهره نخبه قرآنی استان مرکزی به تصویر کشیده شده است.
مسعود اکبری دبیر آموزش و پرورش و از نخبگان استان مرکزی است که موفق به کسب مدرک درجه یک حافظ کل قرآن کریم شده است.
وی از سال ۹۶ تا مردادماه سال گذشته طی چهار مرحله در آزمون‌های مربوط به حسن حفظ، آزمون شفاهی حسن حفظ، صوت و لحن و تجوید، آزمون مفردات و غیره شرکت کرده و موفق به کسب مدرک درجه یک حافظی کل قرآن کریم شده است.
چهره نخبه قرآنی استان مرکزی برای موفقیت در این آزمون تفسیر نور، تاریخ اسلام، شان نزول، تاریخ قرآن، علوم قرآنی، صرف و نحو را بارها مطالعه کرده و در آزمون‌های متفاوت موفق به کسب نمره لازم شده است.
اکبری با اشاره به داستان روی آوردنش به قرآن کریم می‌گوید: همزمان با سن بلوغ سوالاتی متعددی در ذهنم نقش می‌بست که واقعیت دنیا چیست؟ برای پاسخ به این سوالات به مطالعه روی آوردم، ابتدا کتب فلاسفه غرب را مطالعه کردم و از نمره صد ، امتیاز ۲۰ به این کتاب‌ها دادم ، بعد از آن کتاب‌های علی شریعتی را مطالعه کردم که در بازگشت به خویشتن به من آرامش داد؛ ولی همچنان سوالات در ذهن من بدون جواب باقی مانده بود.
وی افزود: تصمیم گرفتم کتاب‌های استاد مطهری را هم مطالعه کنم، آثار استاد مطهری برایم فهم بیشتری داشت در بعضی از مباحث به سمت سوره‌ای از قرآن هدایت می‌شدم، همین امر باعث شد من با قرآن آشنا شوم.
چهره نخبه قرآنی گفت: بعد از مدت کوتاهی وقفه به دلیل شرکت کردن در کنکور و سپس قبولی در رشته مهندسی عمران نقشه برداری در سال ۸۴ در دانشگاه خواجه نصیر، از تیر ۸۴ شروع کردم به حفظ قرآن و در مدت یک سال موفق شدم کل قرآن را حفظ کنم.
اکبری ادامه داد: زندگی من سراسر قرآنی است و از نظر بنده قرآن یعنی همه چیز، متاسفانه عملکرد ضعیف بعضی از مسوولین باعث دوری جوانان و افراد از قرآن شده است، این روزها شاهد هستیم که افراد بزرگ در پست‌های کوچک و افراد کوچک در پست‌های بزرگ گمارده شده‌اند، این نشان دهنده این است که مساوات و عدل کمرنگ شده است که به دلیل دور ماندن از آموزه‌های بلند قرآن است.
وی یادآورشد: همه ما وظیفه داریم به عنوان عضو کوچکی از جامعه اسلامی در هر جایگاهی برای حفظ و صیانت از آرمان‌های قرآنی، مذهبی و انقلابی تلاش کنیم، بنده به عنوان دبیر افتخار می‌کنم که بتوانم جوانی را به قرآن علاقمند کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار