مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی:
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم استان در مرحله اول طرح مواسات و کمک مؤمنانه ۲۶ میلیارد تومان به نیازمندان کمک کردند.
کد خبر: ۸۸۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 28 July 2020

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید مومنی ، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توانمندسازی مهم ترین اولویت کمیته امداد است افزود:خدمات اشتغال کمیته امداد در بخش‌های تسهیلات ، نظارت شغلی، کاریابی،راهبری شغلی و کمک به فروش محصولات به مددجویان ارائه می شود.
وی یادآورشد: ایجاد ۵۲۰۰ فرصت شغلی با اعتباری حدود ۱۲۵ میلیارد تومان از برنامه‌های حوزه اشتغال کمیته امداد در سال جاری است.
وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت مردمی به نسبت سال قبل ۶۷ درصد رشد داشته است، ضمن قدردانی از حامیان و خیران نیکوکار از حمایت۲۵ هزار حامی از هفت هزار خانواده ایتام و محسنین خبر داد و گفت:مشارکت خوب مردمی در کمک به ایتام موجبات انسجام اجتماعی در جامعه شده است.
وی با بیان اینکه ساخت مسکن برای ۱۲۹خانواده با بیش از سه فرزند یتیم از اقدامات کمیته امداد از ابتدای سال بوده است افزود: ۱۱ خانواده از این تعدادخانه دار شدند و مسکن۱۷ خانواده نیز توسط شرکت فراورده های نفتی آغاز شده و مابقی نیز در دست اقدام است.
مدیر کل کمیته امداد استان ساخت مسکن برای نیازمندان را از دیگر برنامه های کمیته امداد برشمرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه همکاری کمیته امداد ، استانداری و بنیاد مسکن هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت ساخته خواهد شد که ۵۰۰ واحد در سال جاری به خانواده ها تحویل می شود.
وی اضافه کرد: در سال جاری تاکنون همچنین هزارمورد ودیعه مسکن به خانواده های مستاجر تحت حمایت پرداخت شده است.
وی در ادامه ایجاد مراکز نیکوکاری را اقدامی مؤثر به منظور کمک رسانی بهتر به نیازمندان و سپردن کارها به خود مردم برشمرد و گفت: ایجاد ۲۲۴ مرکز نیکوکاری در سال جدید از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است.
وی با اشاره به اینکه۸۲ درصد خانواده های تحت پوشش،به علت بیماری، از کار افتادگی و از بین رفتن سرپرستان خانواده‌ها تحت حمایت هستند، اظهارداشت: ۴۸ هزارو ۵۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی هستند ومجموعه‌ای از اقدامات و خدمات متنوع به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود.
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه همزمان با عید سعید قربان گفت: مراکز نیکوکاری ،مساجد و ادارات کمیته امداد آماده دریافت نذورات مردمی به مناسبت عید قربان است.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های فقر زدایی فرهنگی و اجتماعی کمیته امداد فراهم ساختن بستر مشارکت خیران و نیکوکاران در ایام خاص و مناسبت‌ها است افزود: ماه ذی الحجه فرصت مغتنمی است تا حجاج بزرگوار حلاوت حج مقبول خود را با فقرا، ایتام و نیازمندان تقسیم کرده و به شکرانه این توفیق الهی و تکرار مجدد آن یاریگر نیازمندان باشند.
مومنی یادآورشد: امروز در شرایطی هستیم که کشور در جنگ اقتصادی نابرابر قرارگرفته و دشمن تخریب سه مؤلفه مهم اعتماد عمومی، مشارکت اجتماعی و انسجام اجتماعی که از سرمایه‌های اجتماعی محسوب می‌شود را در دستور کارخود قرار داده است.
مومنی با اشاره به مشارکت مردمی در بخش زکات هم گفت: در این بخش هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده که ۶۰ درصد آن در قالب طرح شجره طیبه است، همچنین میزان کمک های مردم استان در قالب صدقات تاکنون سه میلیارد تومان بوده است.
وی اظهارداشت: تفاوت ایجاد اشتغال در کمیته امداد با سایر بخش ها در این است که ایجاد اشتغال به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه خلاصه نمی شود و امدادگران قبل از اجرای طرح اشتغال، حین اجرا و بعد از اجرا در کنار خانواده ها هستند تا از انحراف سرمایه آنها جلوگیری شود.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی یادآورشد: از عید قربان تا عید غدیر برگزاری طرح مواسات در دستور کار این نهاد مردمی قرار دارد و در این طرح توزیع اقلامی همچون برنج، روغن و مرغ در بسته‌بندی پیش بینی شده است.
وی گفت: شماره حساب ۰۱۱۱۴۷۰۰۷۰۰۰۵ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۰۸۸ اختصاص به این امر خداپسندانه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار