رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: باید برای پاییز و زمستان امسال که تفاوت های بسیار زیادی با سال های گذشته دارد برنامه ریزی های دقیقی برای مهار کرونا ویروس کرد.
کد خبر: ۸۸۰۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰ 27 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: اگر بخواهیم از شیوع آنفولانزا و کرونا و ادغام این دو در فصول پاییز و زمستان امسال گذر کنیم، باید از الان به فکر چاره باشیم.
وی اظهار داشت: در روزهای نخست شیوع این ویروس، یک جو کاملا احساسی و حس نوع دوستی و کمک در بین همه و در سطح کل استان قالب بود، که همه مسؤلین و خیرین را در کنار خود می دیدیم، اما متاسفانه در روزها و ماه‌های اخیر این حس بسیار کمتر شده و تقریباً می توان گفت دانشگاه علوم پزشکی تنها مانده است.
وی یادآورشد: از کمک خیران، مردم و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استقبال می‌کنیم اما، تجربه روزهای اخیر به ما یاد داده است که به کسی متکی نباشیم و خودمان دست به کار شویم، چرا که در حوزه سلامت که مستقیماً با جان مردم سر و کار دارد جای هیچ ‌درنگ نیست و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزیم حتی اگر تنها باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه به احداث یک بیمارستان در قالب سوله با ظرفیت ۲۰۰ تخت بیمارستانی در مجاورت بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک با تمام تجهیزات بیمارستانی لازم اشاره کرد و گفت: این اقدام که یک نوع آینده نگری برای روزهای غیرقابل پیش بینی کرونایی و پیشرو است، حمایت فوری سایر دستگاه‌های اجرایی را نیز می طلبد.
دکتر جمالیان با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها، یادآور شد: در مواجهه با ویروس منحوس کرونا، تنها راه موفقیت و رمز پیروزی همدلی و همکاری همه جانبه در استان می باشد.
وی خستگی و نا امیدی کادر درمان پس از گذشت ماه‌ ها مبارزه با این ویروس را یادآور شد و معاونان مدیران و روسای ستاد دانشگاهی و بیمارستان ها و مسئولین شهرستان ها را به بازدید، سرکشی و نشستن پای درد دل های پرسنل خود دعوت کرد و گفت: پای صحبت های پرسنل بنشینید، دغدغه هایشان را گوش دهید و تمام توان خود را برای رفع مشکلات آنها به کار گیرید، حتی اگر نتوان برای آنان کاری کرد، شنیدن مشکلات آنان از نزدیک و رو در رو باعث دلگرمی و امید آنان می شود.
وی تأکید کرد: تبعات هرگونه کم کاری مدیران و مسئولین به مجموعه علوم پزشکی باز می گردد، پس در این زمینه هیچ کم‌کاری قابل قبول نیست و مجال این امر هم نمی باشد چرا که سلامت مردم از واجبات می باشد و هر گونه کم کاری در حوزه سلامت یعنی خیانت به مردم شریف استان مرکزی است.
دکتر جمالیان افزود: در دانشگاه علوم پزشکی اراک هیچ فرقی بین نیروهای شرکتی، تبصره ای، رسمی و... که مشغول فعالیت و ارائه خدمت هستند نمی باشد و رفتارهای نابجا نباید باعث آزردگی خاطر برخی نیروها که تحت عنوان شرکتی فعالیت می‌کنند شود و سعی ما و امیدمان این است که این عزیزان تبدیل وضعیت شوند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از فعالیت ها و تلاش های مدیریت روابط عمومی دانشگاه قدردانی می کنم که این مدیریت از ابتدای شروع به ویروس کرونا عملکرد قابل قبولی داشته و همکاران روابط عمومی به خوبی توانسته اند اقدامات و فعالیت های موثر معاونت ها، مدیران و سایر شهرستان ها را پوشش دهند که تاثیر آن در جامعه نیز مشهود است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار