پنج واحد ذوب ضایعات آلومینیومی به دلیل آلودگی محیط زیست و عدم رعایت ضوابط زیست محیطی وبا توجه به صدور اخطاردر حاشیه شهر اراک پلمپ شد.
کد خبر: ۸۷۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ 25 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، محمود رضا فراهانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک گفت: در پی شکایات مردمی مبنی ایجاد آلودگی ناشی از چندین واحد ذوب ضایعات آلومینیوم ، با هماهنگی با مقام قضایی و همکاری شرکت گاز، انشعابات گاز این واحد‌ها به منظور توقف فعالیت آلایندگی قطع و پلمپ شد.
وی افزود : این واحدها که عموما واحدهایی با کاربری غیرصنعتی ،که با اتباع خارجی بصورت غیر قانونی در ساعات شبانه فعالیت داشته وازتعرفه گازدامداری و کشاورزی در مصارف صنعتی استفاده میکردند و با بی توجهی به اخطارهای صادره موجب آلودگی محیط زیست میشدند.
فراهانی با بیان اینکه عمده این واحدها بصورت غیرمجاز در حاشیه شهر اراک فعالیت دارند و با ذوب ضایعات آلومینیوم در کوره های غیر مجازباعث انتشار گازهای سمی و آلودگی هوا می شوند تاکید کرد: پایش و نظارت بر واحدهای غیرمجاز ذوب ضایعات بطور جدی ادامه خواهد داشت و در صورت شناسایی پس از صدور اخطاریه های زیست محیطی مطابق قانون با واحدهای آلاینده برخورد قانونی بعمل خواهد آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار