رییس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مردم کلانشهر اراک، نیاز مبرمی به فیزیوتراپی دارند.
کد خبر: ۸۷۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 25 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر لیلا پورسعادت افزود: شهر اراک که به صنعتی بودن شهره است و اتفاقات زیادی در محیط کار آن رخ می دهد و علاوه بر آن مردم از کمردرد و دست و پا درد رنج می برند، نیاز بسیار زیادی به فیزیوتراپی و فیزیوتراپ ها دارد.
وی اظهار داشت: به علت کمبود جا و مکان نامناسب، مردم آشنایی کاملی از دانشکده(ساختمان باغچه بان) نداشتند و به همین علت استقبال خوبی از مجموعه نمی شد، اما امید می رود با انتقال این دانشکده به مجمتع جدید و افزایش مساحت و استقرار دستگاه های به روز، بتوانیم خدمات با کیفیت و البته با تعرفه های بسیار کمتر نسبت به بخش خصوصی و به صورت کاملا دولتی، به همشهریان و بلکه هم استانی ها و سایر استان ها ارائه دهیم.
وی تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی در دانشکده، نبود واحدی به نام فیزیوتراپی که دلیل فعال نبودن خدماتی مانند آب درمانی، نمک درمانی و ماساژ درمانی شده است و شناخته نبودن آن نزد مردم به همراه مشکل کمبود فضا، مهمترین دغدغه های پیش روی فیزیوتراپی در استان است که بدون شک با حل این موارد، این شاخه ی پزشکی می تواند در بسیاری از مراحل درمانی به بیماران کمک زیادی کند.
کارشناس فیزیوتراپی ستاد دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در ادامه به تاثیر فعالیت این واحد در ارتقاء اعتبار بخشی بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: اگر واحد فیزیوتراپی در بیمارستان ها و مراکز درمانی فعالیت داشته باشند، هم منجر به مراجعه و دریافت خدمات با پرداخت تعرفه های دولتی برای بیماران شده و هم درآمدزایی نسبتا مناسبی را در پی خواهد داشت.
فاطمه انصاری گفت: در حال حاضر حدود ۴۹ مرکز فیزیوتراپی خصوصی در شهر اراک در حال فعالیت است، اما در مقابل تنها در ۲ بیمارستان از ۵ بیمارستان دولتی اراک و توسط ۴ نفر از همکارانمان به مردم ارائه خدمت می کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: واحد فیزیوتراپی در پروژه جدید ساختمان بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) تدارک دیده و مشغول کار شود.
وی تاکید کرد: با تامین نیروی انسانی در مراکز دولتی حتی با برون سپاری به بخش خصوصی، بسیاری از مشکلات را می توان حل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار