رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۴۶ پزشک و پرستار در استان مرکزی به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.
کد خبر: ۸۷۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲ 25 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان افزود: این مبتلایان شامل ۹۰ نفر از کادر درمانی دانشگاه و ۵۶ نفر از نیروهای بیمارستان تامین اجتماعی است.
وی اظهار داشت: در ۹۶ ساعت گذشته موارد بستری در شهرهای استان مرکزی به ویژه مرکز استان افزایش یافته و وضعیت اراک قرمز و حال بقیه شهرها نیز خوب نیست.
وی ادامه داد: بیمارستان‌های دلیجان و کمیجان پر از بیماران بستری ناشی از شیوع ویروس کرونا است و سر ریز این بیماران به ناگزیر به اراک منتقل خواهند شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگر وضعیت با این شکل دنبال شود و مردم پروتکل های بهداشتی را جدی نگیرند، در روزهای آتی وضعیت نامطلوبی پیش رو و شرایط اضطراری کنونی، خطرناک تر و بدتر خواهد شد.
دکتر جمالیان افزود: فرمانداران و دهیاران در سراسر استان وظایف بسیار سنگینی در راستای افزایش نظارت ها بر عهده دارند که انتظار می رود این مهم با جدیت دنبال شود.
وی در ادامه به ایجاد یک بیمارستان صحرایی در کنار یکی از بیمارستان های اراک برای استقرار دستگاه های مناسب اکسیژن ساز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با ادامه این روند، امکانات و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی جوابگوی نیازها نخواهد بود.
وی تاکید کرد: مجوز استخدام پرستار در استان مرکزی صادر شده، اما کسی تمایل به جذب ندارد و خیلی از کادر درمانی و بهداشتی استان نیز درگیر این بیماری شده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از مردم خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک و شستشوی مکرر دست ها، مدافعان سلامت را یاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار