استاندار مرکزی:
استاندار مرکزی گفت: موج شیوع کرونا و رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی باعث شد تا وضعیت اراک قرمز شود بنابراین به ناچار محدودیت‌هایی در این کلانشهر و سایر شهرهای قرمز احتمالی استان اعمال خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۸۲۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 21 July 2020

به گزارش تابناک مرکزی نقل از ایرناسیدعلی آقازاده گفت: احتمال تدابیر سختگیرانه با شرایط وضعیت قرمز در استان وجود دارد و ممنوعیت اجتماعات بیش از ۱۰ نفر در شهرهای قرمز ممکن است در استان اعمال شود.

وی اظهار داشت: قرمز شدن وضعیت اراک با رعایت نکردن کامل پروتکل‌های بهداشتی قابل پیش بینی بود و همه هشدارها به شهروندان داده شد تا شرایط قرمز به وجود نیاید اکنون باید کوشید مدت زمان شرایط اضطرار کوتاه‌تر شود.

استاندار مرکزی گفت: لازم است با همکاری مردم و مسئولان شرایط به قبل از وضعیت قرمز بازگردد تا شمار مبتلایان، بستری‌ و فوت شدگان به حداقل ممکن برسد.

آقازاده افزود: استان مرکزی در سرانه تخت‌های بستری جز استان‌های با ضریب پایین کشور است و این مهم در شرایط قرمز کرونایی برای استان محدودیت‌هایی در پذیرش سایر بیماران ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: لازم است شرایط برای پذیرش بیماران آی سی یو در بیمارستان های استان فراهم شود تا بتوان به بیماران غیر کرونایی نیز خدمات درمانی ارایه کرد.

استاندار مرکزی گفت: ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک از ۲ روز گذشته تکمیل شده است و مجبور به پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان آیت الله خوانساری هستیم و تصمیم گیری برای این موضوع در کمیته استانی از قبل پیش‌بینی شده بود.

آقازاده افزود: بازگشایی نقاهتگاه‌های استان به علت استقبال نشدن از این مراکز در دستور کار مجموعه بهداشت و درمان استان قرار ندارد و بیماران در مرکز درمانی استان پذیرش می‌شوند اما اگر نیازی حس شد قطعا از خدمات لازم استفاده می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوشنبه ۳۰ تیرماه ۹۹ گفته است: در 24 ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی که یک هزار و ۶۴۱ نفر از آنها بستری شدند.

سیماسادات لاری با بیان این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۷۶ هزار و ۲۰۲ نفر رسیده است، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار