بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی اراک؛
بر اساس آخرین آمار وضعیت شهرستان های استان از لحاظ میزان شیوع کرونا در ۳۰ تیرماه ۹۹، اراک قرمز شد و شهرستان های آشتیان، تفرش، دلیجان، ساوه، زرندیه، شازند و محلات در وضعیت زرد قرار گرفته اند.
کد خبر: ۸۷۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 21 July 2020

به گزارش تابناک مرکزی نقل از وبدا دکتر سید محمد جمالیان در این رابطه گفت: شهرستان های خمین، فراهان و کمیجان اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارند که این شهرستان ها در هفته گذشته نیز در این وضعیت قرار داشته اند و تغییر در آنها صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: متاسفانه شهر اراک نیز، بر اساس آخرین وضعیت ش هرستانهای استان وارد وضعیت قرمز شده است که این شرایط در اثر عدم رعایت موارد بهداشتی و عدم توجه به توصیه های کارشناسان حوزه بهداشت و درمان می باشد و اگر این شرایط ادامه دار باشد می تواند وضعیت را بحرانی تر نماید.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: شهرستان شازند در هفته گذشته در وضعیت سفید قرار داشت که متاسفانه در اثر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی این شهرستان در وضعیت زرد قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: استان مرکزی در روزهای ابتدایی شروع کرونا با شیوع بالایی همراه بود که با درایت و مدیریت صحیحی که در استان انجام شد و با رعایت توصیه های بهداشتی که مردم با فرهنگ استان انجام می‌دادند به خوبی این بحث مدیریت شد و تا مدت‌ها این شرایط مناسب پابرجا بود.
وی گفت: متاسفانه در چند روز گذشته بیمارستان امیرالمومنین اراک شاهد حجم بالای بیماران بستری به کرونا ویروس بوده است که تقریباً ظرفیت بیمارستان تکمیل شده است و اگر این شرایط ادامه پیدا کند می‌بایست تمام بیمارستان های استان را فقط به بستری بیماران کرونایی اختصاص دهیم و این امر ضربه ای سنگین به حوزه سلامت استان می باشد.
دکتر جمالیان در پایان گفت: در حال حاضر تنها راه برون رفت از این بحران، توجه مردم به توصیه های کارشناسان حوزه سلامت می باشد، مردم فقط در موارد اضطراری بیرون بروند از ماسک استفاده کنند، پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند، تا هرچه سریعتر این ویروس منحوس در استان ما و کشور ما مهار گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار