معاون بازرسی وحمایت ازمصرف کنندگان سازمان صمت مرکزی گفت: ۷۸ پرونده کالاهای اولویت دار ویژه اصناف امسال در این استان به ارزش تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.
کد خبر: ۸۷۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ 19 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ،محمدجواد قربانیان، افزود: یکی از وظایف معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی نظارت بر کالاهای اولیت داری است که از سوی وزارت صمت به سازمانها صمت سراسر کشور ابلاغ می شود و در بازه زمانی سه ماهه اول سالجاری برنج ، شکر ، حبوبات ، لوازم خانگی ، خودرو مشمول این نظارت ویژه بوده است.
وی درادامه با اشاره به بازرسی های صورت گرفته یادآورشد: ۲۷ فقره از پرونده‌های تشکیل شده مربوط به تخلف کالای برنج است که در این راستا ۱۰۱ مورد بازرسی و ۳۶ شکایت مردمی تشکیل شده است.
معاون بازرسی وحمایت ازمصرف کنندگان سازمان صمت مرکزی ارزش تخلف مربوط به کالای برنج در استان مرکزی را سه میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: ۱۷ پرونده در حوزه خرده فروشان، و بقیه در حوزه فعالیت عمده‌فروشان و انباردارها تشکیل شد.
قربانیان اظهار داشت: ۲۵ پرونده مربوط به تخلف در عرضه انواع حبوبات است که در ۷۵ فقره بازرسی و ۹۹ شکایت مردمی پی گرفته شده است.
وی افزود: ۱۸ فقره از پرونده‌های تخلف حبوبات در حوزه خرده‌فروشی و هفت مورد عمده فروشی است و ارزش ریالی تخلف در این بخش ۲۵۸ میلیون ریال ارزیابی می‌شود.
معاون بازرسی وحمایت ازمصرف کنندگان سازمان صمت مرکزی یادآورشد: یک پرونده در حوزه توزیع لاستیک، ۱۶ پرونده در حوزه توزیع لوازم خانگی و یک پرونده هم در حوزه خودرو امسال در این استان تشکیل شد.
بیش از ۷۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۴۷ اتحادیه در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار