استاندار مرکزی گفت: خوشبختانه اکثر مردم استان مرکزی نکات بهداشتی را رعایت و پروتکل‌های ابلاغی و توصیه های بهداشتی را گوش می دهند که انتظار می‌رود آن گروه کوچکی که مراعات نمی‌کنند نیز برای حفظ جان خود و خانواده و اطرافیان، به مسئله برخورد با کرونا جدی تر نگاه کنند.
کد خبر: ۸۷۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵ 19 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی افزود: طیف های مختلف مردم و اصناف در روزهای شیوع ویروس کرونا همکاری بسیار خوبی با نهادهای دولتی داشتند که انتظار می‌رود این همکاری ها همچنان ادامه داشته باشد.
وی اظهار داشت: نظارت بر اماکن عمومی و شرایط بهداشتی این اماکن و محل‌هایی که به مردم ارائه خدمت می کنند از جمله مطب های پزشکی در استان اهمیت زیادی را در این ایام دارد و باید دامنه این نظارت‌ها شدید تر و گسترده تر شود.
استاندار مرکزی تاکید کرد: تالارهای پذیرایی و اماکن و باغ‌هایی که خدمات پذیرایی ارائه می دهند و دارای مجوز رسمی هستند باید شناسایی و با توجه به اینکه در شرایط کنونی سلامت مردم بر هر چیز دیگری اولویت دارد تا اطلاع ثانوی هرگونه فعالیت و خدمات‌دهی مراکز ممنوع اعلام می‌شود.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت ها به استان بازمی‌گردند یا خیر، گفت: عمال محدودیت به دلیل ایجاد مشکلات متعدد برای مردم و اصناف در برنامه مدیریت ارشد استان نیست، ولی از مردم و صنوف می خواهیم در زندگی روزمره خود با استفاده از ماسک و رعایت فاصله های اجتماعی و نکات بهداشتی مانع از رسیدن به این تصمیم شوند.
آقازاده یادآورشد: تولید ماسک در کارگاه‌های مختلف استان تداوم داشته و فعالیت تولید کنندگان الکل نیز باید با نظارت گسترده تر مراجع مسئول همراه باشد.
وی اضافه کرد: این بازرسی ها و اعمال قانون تنها مخصوص اصناف نیست و در ماه‌های گذشته بسیاری از مراکز دولتی و بانک‌ها نیز به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی تذکر دریافت کرده و حتی در شرایطی تعطیل شدند.
استاندار مرکزی در پایان با اشاره به اینکه متوسط روزانه ابتلا به کرونا در استان به حدود ۸۵ نفر رسیده، گفت: رسیدن به این عدد و مهار آن و کنترل افزایش تعداد مبتلایان یک موفقیت به حساب آمده که همه باید برای پیشبرد موفقیت با هم همکاری و همدلی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار