معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خوشبختانه بازار سیاه داروهای کرونایی در استان ایجاد نشده است.
کد خبر: ۸۷۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 15 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: داروی "رمدسیویر" هنوز تایید نهایی را نگرفته است و روند درمان بیماران کرونایی با استفاده از داروهای تایید شده ادامه دارد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر هیدروکسی کلروکین، کلترا و آزیترومایسین و شربت‌های ضدسرفه جزو داروهای تایید شده برای بیماران مبتلا به کرونا هستند که در روند درمانی استفاده می‌شوند، همچنین اخیرا داروی اینترفرون بتا نیز به این روند اضافه شده ، اما هنوز رمدسیویر به تایید نهایی نرسیده است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه برای تجویز یک دارو برای درمان باید تایید نهایی توسط مجامع علمی انجام گرفته باشد، تاکید کرد: اخیرا موضوع استفاده از داروی رمدسیویر بسیار مطرح می‌شود و حتی برخی این دارو را عامل درمان کرونا می‌دانند، اما مجامع علمی هنوز اثربخشی این دارو را تایید نهایی نکرده‌اند، به همین دلیل در پروسه درمانی بیماران مبتلا به کرونا در استان مرکزی و کشور جایی ندارد.
وی گفت: داروهایی که در پروتکل درمانی بیماران کرونایی جای دارند، تنها تحویل مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌شوند و همین امر باعث شده است که بازار سیاهی در زمینه این داروها ایجاد نشود.
دکتر علیمرادیان یادآورشد: در تامین ماسک که از ۱۵ تیرماه استفاده از آن الزامی شده است نیز مشکل خاصی وجود ندارد، شرکت‌های پخش، ماسک‌های سه لایه را به مراکز درمانی تحویل می دهند و در داروخانه‌ها ماسک‌های کارگاهی ارائه می‌شود که هزینه آنها براساس هزینه تولید تعیین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار