مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از فعالیت ۸ پایگاه فرهنگی اجتماعی در مناطق آسیب‌زا و حاشیه شهرها در استان مرکزی خبرداد.
کد خبر: ۸۷۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 13 July 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام قربانپور افزود: استان مرکزی در گروه استان‌های با آسیب اجتماعی بالا قرار دارد و برای کنترل افزایش آمار طلاق نیازمند در نظر گرفتن اقدامات کارشناسی شده در بخش‌های مختلف هستیم.
وی یادآورشد: نقطه شروع مقابله با آسیب و اقدام برای کاهش آمار، اطلاع دقیق از وضعیت موجود است که در استان این موضوع مورد توجه قرار گرفته و آمار و اطلاعات موجود در اختیار همه سازمان‌های مرتبط قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه اطلاع از وضعیت موجود نقطه شروع است و نمی‌تواند برای کاهش آسیب‌ها کافی باشد، افزود: برنامه‌ریزی دقیق گام بعد از اطلاع از وضعیت موجود است، برنامه‌ریزی برای کاهش آمار آسیب در وزارت کشور انجام و برای هماهنگی به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.
حجت‌الاسلام قربانپور ادامه داد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در راستای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان طبق برنامه و توافق با وزارت کشور ۸ پایگاه فرهنگی اجتماعی را در مناطق آسیب‌زا و حاشیه شهرها راه‌اندازی کرده است.
وی با بیان اینکه این پایگاه‌ها در مناطق حاشیه‌ای اراک و ساوه در حال فعالیت هستند افزود: محله‌ها به دلیل حجم آسیب بیشتر انتخاب شدند و این بدان معنا نیست که در سایر محلات مشکلی وجود ندارد و چه‌بسا آمار برخی آسیب‌ها در مناطق برخوردار بیشتر است، اداره کل تبلیغات اسلامی برای انجام اقدامات فرهنگی در سایر مناطق نیز برنامه‌ریزی لازم را انجام و تحکیم بنیان خانواده با هدف کاهش آمار طلاق را در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار داشت: ائمه جماعات حاضر در مساجد به علت آگاهی از وضعیت موجود محلات و برقراری ارتباط هرچه بیشتر با نوجوانان و جوانان برای مدیریت طرح انتخاب شدند.
حجت الاسلام قربانپور افزود: ائمه جماعات در روستاها هم با طرح هماهنگ هستند تا بتوان در اقدامی واحد به تحکیم بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق کمک کرد.
وی تأکید کرد: برنامه‌های غنی و آموزه‌های دینی قابل توجهی برای تحکیم بنیان خانواده و ارتباط همسران با یکدیگر وجود دارد.
وی ادامه داد: تقویت مبانی اعتقادی و قرآنی در افزایش تاب‌آوری و کاهش آسیب‌ها مؤثر است، همچنین اقدامات مقابله با آسیب‌های اجتماعی بر پایه برنامه‌های دستگاهی در حال اجراست، اما کفایت نمی‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با تأکید براینکه مسائل اجتماعی با روح و روان، تعلیم و تربیت افراد مرتبط است و تنها با اتکا به بخشنامه‌های سازمانی نمی‌توان انتظار کاهش آسیب‌ها را داشت، گفت: اجتماعی کردن مسائل به دلیل حضور مردم موضوعی حائز اهمیت است، چراکه مردمی شدن طرح منتج به بازدهی بهتر می‌شود، برای کسب نتیجه بهتر نیازمند همکاری داوطلبانه مردم، سازمان‌های مردم نهاد و هیئت‌های مذهبی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار