رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:ضد فساد بودن باید شاخصه اصلی مدیران در نظام اسلامی باشد، چراکه فساد همانند یک غده سرطانی وقتی به جان حکومت ها می افتد همچون زلزله ای بنیان حکومت را می لرزاند.
کد خبر: ۸۶۹۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 01 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در همایش استانی گرامیداشت هفته قوه قضائیه افزود:
مسئولیت در نظام اسلامی که یک نظام مبتنی بر شرع و فقه مقدس است در مقایسه با سایر نظام ها سختی ها، مشکلات و حساسیت های ویژه ای دارد.
وی یادآورشد: قوه قضائیه به لحاظ مسئولیت ها، وظایف و دایره فعالیتی بسیار گسترده در عملکرد خود بسیار دقیق و حساس است.
موسوی با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه یک بشر حیات، شرف، آبرو و حیثیت آن است که قوه قضائیه پاسدار آنهاست و موظف است به خوبی از آنها حفظ و حراست کند اظهارداشت: شان و جایگاه قوه قضائیه بسیار شان بالایی است و حضرت امام و مقام معظم رهبری همواره بر حفظ شان و منزلت قوه قضائیه در نظام اسلامی تاکید داشته اند.
وی ادامه داد: حساسیت های ویژه می طلبد که این قوه با برنامه و تکیه بر تجربه های گذشته و نگاه مبتنی بر چشم انداز روشن آینده حرکت کند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: با آمدن آیت الله رئیسی بر مدیریت ارشد قوه قضائیه خوشبختانه یک سند راهبردی و برنامه روشن برای ادامه کار دستگاه قضائی که همه اجزاء و واحدها را در بر می گیرد و تحت عنوان سند تحول در قوه قضائیه تدوین شده و به تایید مقام معظم رهبری هم رسیده است.
موسوی ادامه داد: زمان دار بودن برنامه های قوه قضائیه یکی از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری است که باید در چارچوب دقت در روش و ارزیابی و گزارشات نمود واقعی و عملیاتی داشته باشد.
وی با بیان اینکه مردمی و انقلابی بودن، جهادی و ضد فساد عمل کردن از اولویت های سند تحول قضائی است یادآورشد: ریاست قوه قضائیه همواره تاکید دارد توجه به روحیه جهادی در اولویت باشد چراکه این روحیه یک نیروی محرکه ایجاد می کند.
موسوی گفت: استفاده از افراد دارای اراده قوی و دارای اندیشه اسلامی در مسئولیت های دستگاه قضائی یکی دیگر از تاکیدات ریاست قوه قضائیه است که مجموعه استان هم به آنها پایبند است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: اعتقاد داریم اگر می خواهیم انقلاب را پیش ببریم باید با روحیه جهادی و مردمی بودن امورات را انجام دهیم چرا که غیراز این نمی توان موفق بود.
موسوی یادآور شد: در راستای مردم داری و توجه به تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضائی کشور و همچنین استان مرکزی روز سه شنبه درب دفتر ریاست دادگستری به روی آحاد مردم باز است و همه می توانند برای بازگویی مشکلات حضور پیدا کنند.
وی اضافه کرد: اعتقاد داریم مردم به عنوان ولی نعمت انقلاب همواره باید به آنها توجه شود و تکریم آنها یک ضرورت مهم است و مسئولین امروز نیازمند حضور مردم هستند و لذا توجه به مشکلات مردم و خدمتگزاری به آنها یک ضرورت مهم محسوب می شود.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اینکه امروز نیازمند ترویج فرهنگ صبر، گذشت و تحمل در جامعه هستیم ادامه داد: این مسئله هم باید برای مسئولین و هم برای مردم مورد توجه باشد و بدون شک درصورتی که این مهم به خوبی لحاظ شود کرامت و بزرگواری همه حفظ خواهد شد.
وی افزود: امروز قوه قضائیه بنا بر وظایف خطیر خود چند برنامه مهم در دستور کار دارد که عبارتند از رفع اطاله دادرسی، استحکام در آراء قضائی، تامین امنیت در جامعه، اجرایی شدن شعار سال و تکریم مراجعین در دستور کار دستگاه قضائی است.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: بدون شک درصورتی که جهش تولید به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کند بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد و می توان جهش تولید را به عنوان نسخه ای شفابخش هم برای اقتصاد و هم اصلاح سایر امور جامعه دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار