کد خبر: ۸۶۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 27 June 2020

 

هفته گذشته یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اراک در مصاحبه با یک نشریه محلی از استیضاح شهردار اراک خبرداد.
با تاکید این عضو شورا برای مخفی ماندن نام وی در ذکر خبر استیضاح شهردار اراک، گمانه زنی ها وشائبه های فراوانی در محافل مختلف بوجود آمد.
بسیاری از فعالان سیاسی واجتماعی ومدنی وحتی رسانه ها، انتشار این خبر بدون ذکر نام فرد مصاحبه کننده را عجیب وقابل تامل برشمردند.
چند روز بعد از این اتفاق ،پیمان رشیدی عضو شورای شهر اراک طی مصاحبه ای بطور رسمی از استیضاح شهردار اراک در روز پنجشنبه ۵تیرماه خبرداد و گفت: برخی مشکلات بوجود آمده از سوی شهردار اراک، عدم شورا محور بودن شهردار، عدم اجرای مصوبات شورا و اقدامات خودسرانه و سلیقه ای باعث شد تا فرایند استیضاح وی به جریان بیافتد.
رشیدی در ادامه سخنان خود گفته؛ ۱۳ سوال توسط ۸ عضو شورای شهر طرح و امضا وطی نامه ای از طریق ریاست شورا به شهردار اعلام شده است و مطابق قانون شهردار حداکثر ۱۰ روز پس از وصول سوالات فرصت خواهد داشت تا به سوالات پاسخ دهد بعد از دریافت پاسخهای شهردار و بعد از اعلام قانع شدن یا نشدن از پاسخهای شهردار رای گیری در اولین جلسه صحن علنی شورا در زمینه ادامه کار و یا برکناری شهردار انجام خواهد شد.
جالبی قضیه اینجاست که در ۱۰روز گذشته سایت خبری تابناک مرکزی با انتشار نامه ای سرگشاده از رئیس شورای شهر اراک خواست، گزارش عملکرد سه ساله خود را رسانه ای کند اما شورا در مقابل این درخواست سکوت اختیار کرد و هنوز مشخص نیست شورا در این مدت چه مصوباتی را به شهردار اراک برای اجرا پیشنهاد وارائه کرده وآیا مصوبات ارائه شده قابلیت اجرا داشته است یا خیر؟!
همچنین مشخص نیست منظور پیمان رشیدی از عدم شورا محور بودن شهردار اراک چیست؟!
شورا بطور رسمی اعلام نکرده است شهردار اراک چه اقداماتی را بصورت خودسرانه وبرحسب سلیقه خود اجرا کرده است تا افکار عمومی بداند نمایندگان خود در پارلمان محلی تا چه حد به دنبال حفظ منافع شهروندان وپیشرفت شهر اراک هستند.
شورا با سکوت خود درباره درخواست رسانه ای شدن عملکرد سه ساله خود ابهامات بسیاری را در محافل عمومی ایجاد کرده که شایسته است ابتدا این ابهامات را برطرف وسپس استیضاح شهردار اراک را دنبال کند تا برداشت ها واما واگرهای فعلی به تصدیق فعل استیضاح شهردار تبدیل شود و شائبه سیاسی بودن این اقدام شورا و استفاده از بودجه شهرداری برای تبلیغات انتخابات آینده که در روزهای اخیر اذهان عمومی را به خود معطوف کرده، برطرف کند.
شورای شهر اراک در مدت سه سال فعالیت خود تاکنون دو سرپرست،دو شهردار و پیشنهاد دو فرد برای شهرداری اراک را در کارنامه خود دارد که با رد شدن پیشنهاد دوم شورا توسط وزارت کشور به دلیل ضعیف بودن افراد معرفی شده وبا ورود رئیس کل دادگستری سابق استان مرکزی واعلام خبری مبنی بر اینکه اگر پیشنهاد بعدی شورا رد شود حکم انحلال شورا صادر می شود؛ شورا در نهایت با معرفی شهردار فعلی وموافقت وزارت کشور،توانست به فعالیت خود ادامه دهد.
پیمان رشیدی در پایان سخنان خود تاکید کرده ؛این که در سال آخر کاری شورا هستیم هیچ تاثیری در روند استیضاح ندارد و شورا اگر حتی در روز آخر کاری خود باشد نسبت به منافع شهروندان و مردم شهر قطعا حساس خواهد بود.
البته تصدیق ویا تکذیب این ادعا منوط به این است که مشخص شود هدف شورا از استیضاح شهردار اراک چیست و اعضا شورا آیا درحقیقت به دنبال منافع شهر اراک هستند یا بدنبال برکناری شفیعی وانتخاب فردی ضعیف ودست نشانده اند که تمام خواسته های قانونی وغیر قانونی شورا را اطاعت می کند؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار