معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از افتتاح اولین mega icu استان مرکزی تا ۱۰ روز آینده خبر داد.  
کد خبر: ۸۶۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 24 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: با توجه به کنترل ویروس کرونا در استان که موفقیت بزرگی برای استان به شمار می رود، کمبود تخت های آی سی یو، مهمترین چالش پیش روی دانشگاه است.
وی یادآورشد: پس از رایزنی های فراوان با تهران و اخذ موافقت وزارتخانه و استفاده از امکانات و ظرفیت های استانی، حدود ۶۰ تخت ویژه در ۳ بیمارستان اضافه می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: ۳ مگا آی سی یو  و هر کدام با ظرفیت ۲۰تخت، آماده می کنیم تا در ماه های آتی که موج دوم شیوع کرونا ویروس را آغاز می شود مشکلی در ارائه خدمت به همنوعان خود نداشته باشیم.
وی تاکید کرد: به دلیل زیرساخت های موجود در مرکز استان، اکثر این تخت ها در شهر اراک و بیمارستان های آیت الله خوانساری، امیرالمومنین(ع) و به احتمال زیاد بیمارستان امیرکبیر مستقر و تعدادی هم به شهرستان های محلات و دلیجان و تفرش و فراهان انتقال داده خواهد شد.
دکتر صادقی با اشاره به اخذ موافقت از وزارت بهداشت و انجام جانمایی ها و احتمال افتتاح تا ۱۰ روز آینده، گفت: در فاز نخست بیمارستان آیت الله خوانساری و در گام بعدی بیمارستان امیرالمومنین(ع) به تخت های ویژه مجهز می شود.
وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۱۱۰ تخت ویژه در استان مرکزی وجود دارد که با اضافه شدن ۶۰ تخت، کیفیت ارائه خدمت در بخش مراقبت های ویژه در استان کمی بهبود خواهد یافت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: طبق استاندارد های جهانی ۳۰ درصد ظرفیت هر بیمارستان باید تخت های ویژه باشد، اما در بسیاری از مراکز درمانی کشورهای اروپایی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که از تمکن مالی مناسبی برخوردارند، این مهم محقق نشده و رسیدن به این شرایط کار سختی است.
دکتر صادقی تاکید کرد: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با اضافه شدن ۲۰تخت جدید به ۱۰ تخت قبلی، به این ظرفیت و استاندارد خواهد رسید و با جرات می توان گفت حداقل یک بیمارستان در استان مرکزی به ظریب ۳۰ درصدی رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار