مرکز پایش هوشمند شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با حضور وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۸۶۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱ 23 June 2020


به گزارش تابناک مرکزی، این طرح در چارچوب هشتمین هفته از پویش هر هفته_الف_ب_ایران در اراک انجام و به بهره برداری رسید. 
رضا اردکانیان وزیر نیرو در این مراسم با بیان اینکه در سال جهش تولید تلاش در عرصه نوینی از تولید انجام شده و آن عرصه افزایش ظرفیت بهره‌برداری از سازه‌ها و سرمایه‌های موجود است گفت: زمانی در کشور همه ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور کمتر از ۱۰ درصد میزان فعلی و آن مقدار هم، هرکدام تکنولوژی  یک کشور از یک گوشه دنیا بود به همین دلیل کشورها سهمی از درآمدهای نفتی را می‌خواستند اما امروز به برکت خون شهدا و ثمره استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران به جایی رسیده‌ایم که نه تنها در ساخت نیروگاه‌ها  و زیربناها روی پای خود ایستاده‌است، بلکه در حوزه‌های دانش درصدد افزایش بهره‌وری از این سرمایه‌ها هستیم که یکی بعد از دیگری این پروژه‌ها به ثمر می‌نشیند.
مدیرعامل توانیر هم با بیان اینکه مرکز پایش توانیر یکی از ارکان اصلی هوشمندسازی است گفت: با رویکرد جدید مدیریتی شاخص بهره‌وری برق و تلفات آن دچار تغییرات بسیار مطلوب شده است و برق به بهترین شکل ممکن به دست مصرف کننده می‌رسد.
محمدحسن متولی با بیان اینکه با طراحی سازو کارهای تشویق محور، برق تحویلی به مشترکان به شکل مناسبی به مصرف می‌رسد افزود: این درحالی است که با این روش بهره‌وری صنعتی نیز در واحدهای صنعتی به شکل قابل اعتنایی افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه یکی از وظایف شرکت توانیر نظارت و ارزیابی بر عملکرد است یادآورشد: تا پیش از این، چنین کاری با خطای بالا به انجام می‌رسید اما در حال حاضر بدون دخالت عوامل انسانی تمام اطلاعات و شاخص‌ها جمع آوری می‌شود.
متولی اظهار داشت: کارهای اجرایی مربوط به تجهیز و راه اندازی مرکز پایش توانیر در کمتر از یک ماه انجام شده است و هم‌اینک در این مرکز دسترسی ۳۹  سیستم خدمات مشترکان، مراکز اتفاقات برق، مراکز داده کنتورهای هوشمند در شرکت‌های توزیع و سامانه کنتورهای بازار برق در شرکت مدیریت شبکه برق ایران برقرار شده و امکان پایش و ارزیابی روزانه عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه میسر شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت:  با راه‌اندازی این مرکز، مشاهده آنلاین بار پست‌ها و ترانس‌های فوق توزیع، ولتاژ و جریان خروجی فیدرهای فشار متوسط، توان تزریق شده به شبکه توسط مولدهای تولید پراکنده بار مصرفی به تفکیک تعرفه‌ها و مشترکان همکار و انواع گزارشات مدیریتی مصرف انرژی امکان پذیر است.
محمد اله داد افزود: این سامانه با توجه به محدودیت‌های موجود در استفاده حداکثری از ظرفیت تولید برق در کشور، می‌تواند به عنوان زیرساخت موثری در اعمال به موقع و اثربخش راهکارهای مدیریت و کاهش مصرف، به منظور پیشگیری از بروز خاموشی‌های اجباری ناشی از مدیریت اضطراری بار مورد استفاده قرار گیرد.
وی یادآورشد: شناسایی ماینرها، مدیریت پاسخگویی بار در طرح ذخیره سازی عملیاتی صنایع، پایش وضیعت ولتاژ در نقاط مختلف شبکه، حصول اطمینان از صحت عملکرد و اندازه‌گیری صحیح انرژی، رخدادهای به‌وجود آمده ، پایش پروفیل توان اکتیو و راکتیو ولتاژ و جریان و ضریب قدرت مشترکان از راه دور و تست و بازدید لوازم اندازه‌گیری از قابلیت‌های  مرکز پایش هوشمند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار