شهردار اراک:
شهردار اراک گفت: پل خیبر مانعی برای زیبایی بازار تاریخی اراک است و تاثیری در ترافیک مرکز شهر ندارد بنابراین جمع‌آوری آن تا پایان سال جاری در دستور کار است.
کد خبر: ۸۶۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 22 June 2020

به گزارش تابناک مرکزی محمدکریم شفیعی در جمع خبرنگاران افزود: همچنین ۲ پل عابر پیاده از سر بازار جمع‌آوری می‌شود و مکانی با آرامش برای پیاده رو در این منطقه ایجاد خواهد شد و تردد خودور به حدی سخت می شود که رانندگان خود ترجیح دهند از این مسیر عبور نکنند.
وی با بیان اینکه درآمد شهرداری اراک در سه ماه اول امسال به طور میانگین ۴۰ درصد بیشتر از برنامه پیش‌بینی شده محقق شده است یارآورشد با این میزان بودجه می‌توان امکانات شهری بهتر و بیشتری فراهم و طرح‌های جدیدی تعریف کرد.
وی بودجه امسال شهرداری اراک را ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد وگفت: کلیات آن ۲۰ روز گذشته به شهرداری ابلاغ و هنوز تبصره‌های آن ابلاغ نشده است.
شفیعی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری اراک سه ماه با تاخیر ابلاغ شده است یادآورشد: این مدت بهترین زمان مناسب برای انجام کارهای عمرانی بود که از دست رفته است و نمی‌توان بسیاری از طرح‌ها را آغاز کرد بنابراین شورای شهر باید در این زمینه پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه شهرداری باید اسفندماه ابلاغ و عملیات‌های اجرایی باید از ۱۵ فروردین‌ماه آغاز شود گفت: تاخیر سه ماه ابلاغ بودجه مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و نباید به راحتی از کنار آن گذشت.
شهردار اراک یادآورشد: همه توان‌ها در شهرداری با انجام کارهای چند شیفته برای جبران ابلاغ بودجه ناقص به کار گرفته شده است.
وی با اشاره به مختصات طرح ۵۵ متری (بزرگراه سردار شهید قاسم سلیمانی) افزود: طول این طرح حدود ۶ و ۲ دهم کیلومتر با عرض پوسته ۵۵ متر است که بر اساس طرح تفضیلی مصوب حدفاصل شهرک خودرو در کمربندی شمالی و موازات ریل راه‌آهن سراسری است و عبور از مجاورت شهرک شهید بهشتی فاز یک، ۲ و سه، کوی صنعتی و گذر از زیرپل شهید کاوه نبیری (علم الهدی) به میدان راه‌آهن منتهی می‌شود.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح حتی یک درخت هم قطع نمی‌شود گفت: اجرای این طرح نقش موثری در کاهش زمان سفر، آلودگی هوا و مصرف سوخت دارد.
شفیعی ادامه داد: مقرر شده بود شهرداری اراک تمام اعتبار طرح را از طریق امانی و به کارگیری ماشین‌آلات سازمان عمرانی و بازآفرینی شهرداری و به کارگیری نیروهای داخلی خود تامین کند اما به دلیل سنگ‌اندازی و مخالفت‌های بدون دلیل شورای شهر، اجرای آن متوقف شده است.
وی با بیان اینکه شهرداری تاکنون برای این طرح ۵۰۰ کامیون نخاله‌ای که در طول سال‌های گذشته انباشت شده بود، جمع آوری و پاکسازی کرده است یادآورشد: شهرداری هیچ اصراری به اجرای این طرح ندارد اما نباید مخالفت‌ها با قصد و بدون نظر علمی باشد.
شهردار اراک، یکی از مطالبات مهم مردم این شهر از سال‌های گذشته را ساماندهی دره گردو برای ایجاد یک تفرجگاه مطلوب اعلام کرد و گفت: این مهم در دستور کار ویژه شهرداری قرار دارد و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن از سوی شهرداری و استانداری در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه پروژه اداری، تجاری و پارکینگ آفتاب اراک یکی دیگر از طرح‌هایی است که از سال‌های گذشته در مرکز شهر بلاتکلیف مانده بود که دوباره فعال شده است گفت: همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا در پایان دوره شورای پنجم این طرح ها افتتاح و به بهره‌برداری برسند.
شهردار اراک با بیان اینکه آسانسور و پله برقی‌های این پروژه خریداری شده، نمای آن تایید و مصالح مورد نیاز نیز خریداری شده است افزود: سقف این مکان به دلیل مدت زمان طولانی دچار آسیب شده و باید اصلاح شود و اسکلت این طرح هم بر اساس ضد حریق طراحی شده و در دست اقدام است.
وی اعتبار این طرح را ۸۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد وگفت: فراخوان مناقصه این طرح انجام و جهاد نصر برنده این مناقصه شده و قرار است این مبلغ از داخل پروژه و با واگذاری واحدهای تجاری به پیمانکار تامین شود.
شفیعی با بیان اینکه اجرای شهر دوستدار کودک هم باید بر اساس قوانین در منطقه فراهم شود اظهارداشت: تمام وسایل و امکانات بازی کودکان بر اساس چوب و ریسمان باشد و فلزات و پلاستیکها جمع‌آوری شود که تا رسیدن به نقطه فاصله بسیاری وجود دارد.
شهردار اراک از تهیه وپخش ۱۵ هزار تن آسفالت در سال ۹۷ و ۸۳ هزار تن آسفالت در سال ۹۸ خبر داد و گفت: امسال هم در راستای نهضت آسفالت، تهیه و پخش۲۰۰ هزار تن آسفالت در اراک هدفگذاری شده است.
وی بودجه شهرداری در سال ۹۸ را حدود پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد وافزود: ۱۰۰ درصد این میزان بودجه محقق و در این سال سه هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال بدهی شهرداری هم پرداخت شده است و هم‌اینک هیچ حقوق معوقی در شهرداری وجود ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار