مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ،ایجاد تمدن اسلامی را رسالت کلی این سازمان در گام دوم انقلاب اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱ 21 June 2020

به گزارش تابناک مرکزی حجت الاسلام صفر قربان پور همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در همایش گام دوم تبلیغ و تقدیر از فعالان عرصه های تبلیغ اجتماعی و جهاد روایت گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدا و در شرایطی به فرمان حضرت امام تأسیس شد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام احساس کردند برای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نیاز به یک سازماندهی است.
وی یادآورشد: مقام معظم رهبری در حکمی به حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور اعلام کردند که نیاز به سازمان نه تنها کم نشد بلکه ضرورت فزاینده هم پیدا کرده است. وی با بیان اینکه این توصیف رهبر محبوبمان است و برای فعالیت دینی و تبلیغات دینی نیازمند یک ساز و کار منظم و ساختارمند سازمانی هستیم افزود: در تقویم رسمی سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی ثبت شده است که در گذشته به عنوان هفته گرامی داشت تبلیغات اسلامی ذکر می‌شد.
قربان پور با اشاره به سه رسالت کلی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: نخستین رسالت این سازمان تبلیغ سنتی دین است و چه بسیار افرادی که در این راه جانفشانی کرده و جان خود را فدا ی دین کردند.
وی با اشاره به انجام فرهنگ تبلیغ دینی با استفاده از سنگر مسجد اظهارداشت:
بخش دوم رسالت سازمان تبیین مبانی اعتقادی، ارزشی با استفاده از جریانات اصول ارزشی قرآنی است.
قربان پور بخشی از وظایف این سازمان را تبلیغات قرآنی بر محوریت قرآن کریم اعلام کرد وگفت: سازمان تبلیغات اسلامی در زیر شاخه خود دارای سازمان دارالقران است و این نشان از گستردگی و اهمیت کار است.
وی با بیان اینکه هم اینک ۱۱۰ روحانی مستقر در استان مرکزی وجود دارد افزود: سال گذشته ۲۴ نفر از روحانیون با اداره کل اوقاف همکاری کردند، ۸ نفر در طرح پایگاه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند و مابقی ائمه جماعات و مبلغین هستند.
قربان پور با اشاره به اقدامات رسانه ای این سازمان برای مقابله با شبکه های ماهواره ای گفت: در حال حاضر در استان مرکزی ۶ مدرسه صدرا داریم همچنین خدمات دیگری توسط سایر همکاران در حال انجام است.
وی با اشاره به رسالت این سازمان طبق دستورات مقام معظم رهبری افزود:
در رسالت گام دوم انقلاب آنچه که ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری چند وظیفه به سازمان تبلیغات اسلامی محول شده است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای تحقق حاکمیت دینی بوجود آمده است اظهارداشت: دولت اسلامی با تجربه موفق در تقابل با دنیا فعالیت خود رااغاز کرده و به جلو حرکت کرده است بنابراین نیازاست که جامعه هم یک جامعه اسلامی باشد وبراین اساس دانشگاه ها، خیابانها، محله ،کوچه و غیره همه باید با دستورات و قواعد اسلامی آشنا باشند ودستورات دینی را اجرا کنند.
قربان پور با اشاره به رسالت کلی این سازمان در بیانیه گام دوم مبنی برایجاد تمدن اسلامی گفت: به دنبال این موضوع هستند که اسلام در جهان و در میان تمامی بشریت متمدنانه با فرهنگ جدید آغاز و با قدرت ادامه پیدا کند.
وی اظهارداشت: در این مدت اخیر سازمان تبلیغات اسلامی مسئله رسالت اجتماعی را عهده دار شده و رویکرد تبلیغات جهادی و میدانی را مد نظر خود قرار داده است.
رسالت تبلیغات اسلامی در گام دوم انقلاب ایجاد تمدن اسلامی است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار