سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: سرمایه گذاری در معادن استان مرکزی ۴۷۵ فرصت شغلی جدید ایجاد کرد که نسبت به یک سال قبل، رشد قابل توجهی داشته است.
کد خبر: ۸۶۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 18 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،سعید جعفری کرهرودی با اشاره به اینکه در سال گذشته یک هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال در معادن نقاط مختلف این استان سرمایه گذاری شده است افزود: این میزان سرمایه گذاری نقش موثری در رونق تولید در این بخش به همراه داشت.
وی یادآورشد: همچنین ۴۳ پروانه اکتشاف، ۲۶ گواهی کشف و ۴۷ پروانه بهره برداری معادن در استان مرکزی صادر شد که با بهره برداری از این پروانه ها فرصت های شغلی قابل توجهی در این استان ایجاد می شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: ظرفیت استخراج معادن این استان به ۲ میلیون و ۵۸ هزار تن و ذخیره قطعی آن ها هم به ۲۴ میلیون و ۳۲۱ هزار تن رسیده است.
جعفری کرهرودی معادن سنگ تراورتن شهرستان محلات را از مهمترین کانی های استان مرکزی اعلام کرد و گفت: ۱۳۵ معدن دارای پروانه بهره برداری از جمله ۸۵ معدن سنگ ساختمانی تراورتن و مرمریت در شهرستان محلات فعالیت دارند که بیش از ۶۰ درصد سنگ تراورتن کشور را تامین می کنند.
استان مرکزی با حدود ۵۵۰ معدن رتبه هفتم کشور در این زمینه را به خود اختصاص داده و تاکنون از ۵۷ نوع ماده معدنی موجود در کشور ۴۲ نوع آن در استان مرکزی شناسایی شده است که ۳۵ ماده معدنی در این خطه بهره برداری می شود.
بیش از چهار هزار نیروی کار در معادن استان مرکزی فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار