نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت، بیشتر یک وزارتخانه هزینه ایست تا درآمدزا، به همین دلیل سایر وزارتخانه ها باید این وزارتخانه را از لحاظ مالی حمایت کنند.
کد خبر: ۸۶۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 13 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، محمد حسن آصفری که به همراه جمعی از اعضای شورای شهر شهرستان خنداب به دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک رفته بود، افزود: وزارتخانه هایی که توانایی درآمدزایی دارند باید به وزارت بهداشت کمک کنند تا این وزارتخانه بتواند مشکلات بهداشتی و درمانی مناطق کمتر توسعه یافته را نیز برطرف کند.
وی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا موضوعات ارزش افزوده، مالیات ها و درآمدهای حاصل از سهم آلایندگی صنایع را به صورت ویژه در لایحه بودجه برای برطرف کردن مشکلات پیش روی وزارت بهداشت، بررسی و انجام دهیم.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان خنداب و شهر جاورسیان و تاکید بر رفع مشکلات کمبود پزشک، دارو و تجهیزات پزشکی، یادآورشد: کمبود آمبولانس اورژانس جاده‌ای و فعال نبودن اتاق عمل بیمارستان مهر شهرستان خنداب به شدت احساس و باید هرچه سریعتر این نواقص رفع شود.
وی در ادامه با قدردانی از تلاش ریاست دانشگاه علوم پزشکی و مدافعان سلامت و تقدیر از روحیه جهادی آنان، کنترل و مهار شیوع ویروس کرونا در استان را عملکردی خوب و قابل قبول دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی از تمام ظرفیت، امکانات و تجهیزات خود برای کنترل این ویروس و حفظ جان هم استانی ها بهره گرفت.
آصفری با بیان اینکه، کمبود تخت های بیمارستانی در روزهای کرونایی به شدت به چشم آمد، افزود: امید می رود با توجه به اختصاص ۴۲ میلیارد تومان اعتباری که وزارت بهداشت تخصیص داده و با راه اندازی بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی حضرت ولی عصر(عج) اراک در سال ۱۴۰۰، این مشکل برطرف شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: با افتتاح و جانمایی اورژانس هوایی در همه شهرستان‌های استان، امداد رسانی و ارائه خدمت در زمان کمتر و خدمات در سطح گسترده تری ارائه خواهد شد.
دکتر سید محمد جمالیان افزود: در بحث اورژانس هوایی، بیشترین اعزام ها مربوط به شهرستان کمیجان است اما طبق دستور استاندار کلیه شهرستان ها باید مکان پد هوایی اورژانس را جانمایی و راه اندازی کنند.
وی اظهار داشت: فعال شدن اتاق عمل بیمارستان مهر خنداب یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی اهالی این منطقه است که امید می رود با کمک مردم و اعضای شورای شهر بتوانیم هرچه سریعتر آن را به بهره‌برداری برسانیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآورشد: در روزهای آینده پزشکان جراح و متخصص بیهوشی در بیمارستان مستقر خواهند شد تا دیگر شهروندان و اهالی منطقه برای انجام عمل های جراحی محدود از محل سکونت خود خارج نشود، ولی این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد که فعال ماندن اتاق عمل بیمارستان مهر خنداب منوط به حمایت مردم منطقه است که برای انجام برخی عمل های جراحی به بیمارستان مراجعه کنند.
وی در ادامه تاکید کرد: خیران حوزه سلامت خدمات ارزنده ای در بخش سلامت در استان تا به حال انجام داده اند، که این امر باید برای ارتقای سطح سلامت شهرستان خنداب و کمک به انجام خدمات تخصصی تر در این منطقه بیش از پیش صورت پذیرد و خیران این منطقه بهداشت و درمان خنداب را یاری کنند.
وی افزود: بحث مشکلات داروخانه ها، دندانپزشکی و دیگر مشکلات مطرح شده توسط اعضای شورای شهرستان در این جلسه، بررسی خواهند شد و با ارائه راهکارهای لازم، اقدامات اساسی در آینده صورت خواهد پذیرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار