معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استان مرکزی به دلیل برخورداری صنایعی مانند ماشین‌سازی، آذرآب و واگن پارس قطب ساخت تجهیزات صنعتی کشور بشمار می‌ رود.
کد خبر: ۸۵۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 08 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از شرکت صنایع آذرآب اراک،ماشین سازی و کمباین سازی ایران با اشاره به اینکه  صنایع بزرگ و مادر تخصصی با ایجاد اشتغال پایدار در استان مرکزی به ویژه در شهرستان اراک نقش موثری در ذخیره ارزی، بالا رفتن نرخ بهره وری و تولید ناخالص ملی را به دنبال دارد افزود: رفع مشکلات شرکت صنایع آذرآب یکی از اولویت‌های ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور است.
وی با بیان اینکه فرآیند واگذاری سفارشات کار به این شرکت به‌صورت جدی دنبال می‌شود یادآورشد: تا جایی که توان ساخت داخل داشته باشد، سفارشات باید به سازنده داخلی واگذار شود.
صادقی نیارکی با بیان اینکه بنگاه اقتصادی هم باید با تمام ظرفیت خود وارد عرصه رقابت شوند و با حضور در مناقصات و ارائه قیمت های واقعی خود را از حالت رکود خارج کنند گفت: استان مرکزی و شهر اراک می تواند با توجه به وجود واحدهای موفق در زمینه ساخت واگن، لوکوموتیو و تجهیزات صنایع جزو قطب کشور در حوزه ریلی باشد و این مهم با جدیت در سطح وزارت صنعت هم دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه با وجود ظرفیت ماشین سازی اراک درحوزه ساخت داخل و صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی و نیروگاهی باید حداقل ۷۰ درصد ساخت تجهیرات این حوزه در این واحد تولیدی باشد اظهارداشت: بسیاری از تجهیزات ثابت، دوار و مخازن کروی که در پتروشیمی و پالایشگاه های کشور نصب شده محصول ماشین سازی اراک است  که در خاورمیانه از نظر نوع  وحجم و طراحی فنی و مهندسی ساخت بی نظیر است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدن وتجارت افزود:انتظار می‌رود با هماهنگی‌های صورت گرفته با مدیران این واحد مادرتخصصی با افزایش توسعه صادرات استان مرکزی، شهر اراک به‌عنوان قطب تجهیزات صنعتی ایران از طریق همکاری مشترک با اتاق های مشترک ایران و سایر کشورها و رایزنی اتاق بازرگانی با ۱۵ کشور همسایه برای توسعه صادرات و تجهیزات صنعتی معرفی شود.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رونق تولید در کشور گفت: این مهم در سال جهش تولید با جدیت بیشتری پیگیری و دنبال می‌شود و انتظار می روو در این زمینه صنایع مختلف، محصولات و فناوری‌های جدیدی را ارایه دهند.
صادقی نیارکی با بیان اینکه  ستاد تسهیل و رفع موانع تولید،مصوبه مجلس شورای اسلامی است گفت:آیین نامه اجرایی آن توسط دولت تصویب و ابلاغ شده و در نشست اخیر این ستاد، تقسیم کارهای کشوری صورت گرفت و مصوبات کارگروه‌های استانی این ستاد همتراز ملی است و باید اجرایی شود.
وی با بیان اینکه کمباین برنج هم از محصولات جدید در سبد شرکت کمباین سازی اراک است یادآورشد: این محصول به زودی و در آینده نزدیک به کشور عرضه می‌شود و در این زمینه هم می‌تواند کشور را به خودکفایی برساند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مباحث در حوزه آذرآب اراک، ارجاع کار است که باید به صورت جدی دنبال شود اظهارداشت: تمام ظرفیت‌های قانونی برای استفاده از توان کار داخلی به کار گرفته شده است همچنین دستور واگذاری هپکو به ایمیدرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده و به زودی باید مقدمات واگذاری انجام شود اما مقدمات واگذاری هم نیاز به مصوباتی دارد که در دستور کار قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار