در نشست خبری معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی
تابناک: معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: یک هزار میلیارد ریال در قالب برنامه تحول نظام سلامت از طریق 11 مرکز بیمارستانی در این استان در دو سال اخیر پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹ 30 August 2015

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علی ابرازه معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: برای گام های هفتگانه برنامه تحول نظام سلامت نظیر ترویج زایمان طبیعی، ایجاد پزشک مقیم، اقامت پزشکان در بیمارستان ها، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، بازسازی و بهسازی بیمارستان های فرسوده، ارتقا کیفیت و زمان ویزیت بیماران توسط پزشکان و کاهش هزینه های کمرشکن برای خانواده ها یک هزار میلیارد ریال در قالب برنامه تحول نظام سلامت از طریق 11 مرکز بیمارستانی در این استان در دو سال اخیر پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه میزان هزینه های کمر شکن خانواده ها باید دو و نیم درصد کاهش یابد که هم اکنون این رقم بالای 10 درصد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: در این برنامه 19 پایگاه بهداشتی حاشیه شهر و 350 خانه بهداشت استان تعمیر و تجهیز شده است.

وی تعمیر، تجهیز و بهسازی بیمارستان های استان مرکزی برای ارایه خدمات بهتر و سریعتر به بیماران را از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد و گفت: مرحله نخست ساختمان جدید مرکز آموزشی درمانی حضرت ولیعصر (عج)اراک با زیر بنای 45 هزار مترمربع در 13 طبقه با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال از سال گذشته آغاز و تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

دکتر ابرازه بیان کرد: همچنین مرحله بعدی این مرکز نیز با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال از ابتدای سال آینده آغاز و در مدت سه سال به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: مرحله نخست طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری اراک در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در چهار طبقه با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال در حال اجرا است که برای بهره برداری از آن حدود 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: تکمیل ساختمان اطفال مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر با دو هزار و 500 متر زیر بنا با اعتباری بالغ 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و استانداری و بهره برداری از خوابگاه 500 نفره دانشجویان اراک با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال در زمینی به مساحت هشت هزار و 700 متر مربع از دیگر طرح های این دانشگاه در سال جاری است.

 

وی ادامه داد: بازسازی و توسعه اورژانس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع) اراک برای پاسخگویی بهتر و سریعتر به بیماران با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال از طرح های عمرانی این دانشگاه برای ارتقا کیفیت خدمات و ماندگاری کمتر بیماران در بیمارستان ها است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ساخت هفت خانه بهداشت با زیر بنای 85 متر مربع و اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100 میلیون ریال برای هر کدام، ساخت بخش زنان و جراحی در بیمارستان آشتیان در زمینی به مساحت 750 متر مربع در دو طبقه با اعتباری بالغ بر 16 میلیارد ریال، بهره برداری از بیمارستان فرمهین در زمینی به مساحت سه هزار و 200 متر مربع با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال که 9 میلیارد آن توسط خیران و بقیه توسط این دانشگاه هزینه شده از دیگر طرح های این دانشگاه در سال جاری است.

ابرازه گفت: بازسازی اورژانس بیمارستان دلیجان، بازسازی کامل اتاق عمل و بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان خمین، بازسازی درمانگاه میلاجرد، تعمیرات اساسی 20 هزار متر مربع از فضای 11 بیمارستان استان، ایجاد دو کلینیک ویژه در اراک و یکی در خمین از دیگر اقدامات این دانشگاه است.

وی افزود: ایجاد بلوک زایمان در بیمارستان طالقانی و بیمارستان امیرالمومنین (ع)به ترتیب با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال، و 50 میلیارد ریال، ایجاد بیمارستان 400 تا 500 تختخوابه در بیمارستان امیر کبیر از برنامه های این دانشگاه برای ترویج زایمان طبیعی و بهبود ارایه خدمات به بیماران این شهرستان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی نیروی انسانی را مهمترین سرمایه دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان عنوان کرد و افزود: به روز رسانی پرداخت کارانه نیروهای دانشگاه علوم پزشکی، ایجاد مسایل تشویقی از جمله اختصاص 10 میلیارد ریال برای رفاه کارکنان در سال جاری، پرداخت هزینه مهد کودک به مادرانی که کودکان زیر شش سال دارند، ایجاد رستوران و پرداخت سنوات بازنشستگان را از جمله اقدامات این دانشگاه برای افزایش رضایتمندی کارکنان این دانشگاه است.

کفتنی است در پایان این نشست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و مدیر روابط عمومی دانشگاه به همراه خبرنگاران از بخش های مختلف بیمارستان های امیرکبیر، امیرالمومنین (ع) و ولیعصر (عج) بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار