مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش گفت: برخی ها بر این باور هستند که ویروس کرونا بعد از گذشت ماه ها، ضعیف شده و دیگر خطرناک نیست، اما باید گفت این باور غلط و عدم رعایت بهداشت خطرناک بوده و می تواند کشنده باشد.
کد خبر: ۸۵۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰ 06 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر کوروش دالوندی افزود: با توجه به همجواری با استان قم و شیوع این ویروس، از همان ابتدا در وضعیت خاصی قرار گرفته و به سرعت ستاد بحران و تیم های واکنش سریع تشکیل شد.
وی اظهار داشت: با همکاری مسئولین و دستگاه های اجرایی شهرستان، در کمترین زمان ممکن، شهر را قرنطینه و توانستیم گام موثری در پیشگیری از شیوع این ویروس برداریم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش افزود: با توجه به ۲ ورودی و خروجی در شهرستان، کار را برای شناسایی و البته غربالگری سخت می کرد که با کمک نیروهای خدمات رسان و مردم این اقدام صورت گرفت.
وی ادامه داد: بخش ایزوله را در بیمارستان با ظرفیت ۱۰ تخت و استقرار دستگاه های ونتیلاتور آماده ی مواجه بیماران بد حال تنفسی کردیم تا مشکلی در مدیریت بیماران وجود نداشته باشد.
دکتر دالوندی یادآور شد: با توجه به کمبود امکانات در شهرستان، بحث قرنطینه و نگهداری و مراقبت در منزل  و درمان از راه دور، در دستور کار گرفت.
وی تاکید کرد: با همکاری و همدلی کلیه فعالیت ها از جمله تعطیلی صنوف و کسب و کار و البته نمازهای جماعت به دستور امام جمعه باعث شد، از بحران این ویروس گذر کرده و تا حدودی بتوانیم آن را در شهرستان کنترل کنیم.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش به رفع مشکل کمبود تجهیزات حفاظت فردی برای کادر درمان در اوایل شیوع ویروس توسط مسئولین دانشگاه و خیرین اشاره کرد و گفت: در این زمینه جزء شهرستان های برتر بوده و برای هیچ یک از همکاران که در این بحران تلاش کردند، مشکل خاصی پیش نیامد.
وی افزود: با انجام آزمایش PCR،52 مورد مثبت بوده که متاسفانه ۶ نفر فوت شدند.
دکتر دالوندی اظهار داشت:اکثر فوت شدگان بیماری های زمینه ای داشته و یا کهن سال بودند.
وی ادامه داد: ۳۶ مورد نیز بهبود یافته و مابقی مبتلایان در خانه تحت نظر هستند و بیماری در بیمارستان بستری نیست.
مدیر شبکه بهداشت و درمان تفرش در پایان از زحمات مدافعان سلامت و دیگر همکاران واحدهای دیگر و مسئولین و مردم و ادارات مختلف برای همکاری و رسیدن به نقطه مطلوب فعلی قدردانی کرد و گفت: همچنان باید به همان شدت روزهای نخست پروتکل ها و موارد بهداشتی را رعایت کنیم تا دچار مشکل نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار