مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع توانیر گفت: ایمنی سرلوحه فعالیت های صنعت برق است.
کد خبر: ۸۵۷۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 03 June 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر صادقی دریازدهمین همایش ایمنی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی که به صورت وبیناربرگزارشد، با بیان این مطلب افزود :مخاطرات صنعت برق نسبت به سایر صنایع بیشتر است و متخصصین این حوزه بیشتر با حوادث روبرو می شوند، بنابراین بکار بستن نکات ایمنی در حوزه برق ضرورت بیشتری دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم با بیان اینکه حوادث رخ داده در سطح شرکت درسنوات گذشته کاهش یافته است ،گفت:کاهش حوادث بیانگر بکار بستن نکات ایمنی توسط کارکنان است .

مهندس محمد اله داد با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بحث ایمنی افزود : باید در زمینه ایمنی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب انجام شود.
وی با تاکید بر بحث آموزش یادآورشد: آموزش درست یکی از مهمترین عوامل در کاهش ضریب خطا در مباحث برق است که توجه به این امر می تواند از بروز حوادث به نحو چشمگیری جلوگیری کند.
مهندس محمد اله داد بابیان اینکه در سال ۹۸بخشی از هزینه همایش ایمنی به آسیب دیدگان ناشی ازسیل لرستان اهدا شد و همکاران برای بازسازی نقاط آسیب دیده شبکه برق اعزام شدند،افزود: در سال جاری نیز این هزینه به مشاغل آسیب دیده از ویروس کرونا اختصاص یافت.
وی با اشاره به اینکه در سطح شرکت فعالیت های ارزشمندی برای پیشگیری از ویروس کرونا انجام شده است، افزود: با شیوع بیماری کرونا ، رابطین ایمنی به نظارت برضدعفونی کردن روزانه ساختمانهای اداری و عملیاتی شرکت پرداختند.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت:طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز مدیریت بحران از قبیل پست سیار۳۱۵ کیلوولت آمپر، برج نوری سیار (با استفاده از بازسازی جرثقیل اسقاط) و... برای صرفه جویی اقتصادی،اجرایی شدن پروژه هارنس در سطح کشوری و بومی سازی تجهیزات و استفاده ازظرفیت های داخلی برای تولید آن اجرا شده است.
وی به HSE – MS سیستم مدیریت ایمنی ، بهداشت و محیط زیست متشکل از استاندارد سیستم مدیریت زیست محیطیISO۱۴۰۰۱ و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ایی OHSAS۱۸۰۰۱ ،اشاره کرد و افزود:اقدامات اجرایی برای استقرار این سیستم در شرکت انجام شده است.
مهندس مرادی اظهار داشت: باید الزامات سیستم مدیریتی را جدی بگیریم و خود را با داشتن سیستم ایمنی مدیریتی محدود کنیم تا هر گامی که بر می‌داریم از ایمنی غافل نشویم.
وی یادآورشد: فن آوری و نوآوری در صنعت برق نقش اساسی دارد و این شرکت در تجربه سیل استان لرستان توانست تفنگ پرتاب سیم با برد بلند از رودخانه را به منظور عبور سیم از عرض رودخانه ها و مناطق صعب‌العبور در هنگام بحران طراحی و تولید کند.
 مهندس مرادی افزود: به دلیل اینکه نیروی انسانی مهمترین عامل در بروز حوادث است از همکاران درخواست می‌شود که از آموزش‌ها، دستورالعمل‌ها و ابزارهایی که دارند استفاده کامل را ببرندو در تمام مراحل کاری نکات ایمنی را به طور کامل رعایت کند تا احتمال وقوع حادثه به صفر برسد.
مدیر دفتر ایمنی و کنترل ضایعات شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته ،گفت: تقویت و افزایش سطح فرهنگ ایمنی که همان نظام باورها و ارزش‌های مشترک یک سازمان، نسبت به ایمنی کار است امری مهم و بسیار ضروری است زیرا توجه به این مهم سبب ارتقای سلامتی نیروی انسانی شاغل در سازمان می‌شود.
علی عزیز آبادی افزود:نصب ردیاب بر روی خودروهای اجرایی به منظور کنترل سرعت خودروها به صورت آنلاین وراه اندازی سامانه پیامکی برای اطلاع رسانی تاریخ انقضاء گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران از طریق سیستم جامع مالی اداری و همچنین قرارداد نظارت بر ایمنی در سال جاری انجام شده است.
در این همایش ازکارکنان شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی که در رعایت نکات ایمنی برتر شناخته شده‌اند با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار