نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام مسیر باطل بشریت که بر مبنای دو امپراطوری باطل شرق و غرب بود را تغییر داد و با تشکیل انقلاب اسلامی دو قطب بزرگ و زورگوی غرب و شرق را در هم کوبید.
کد خبر: ۸۵۷۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 02 June 2020

 

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در مراسم سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در مصلی بیت المقدس اراک افزود: در طی ۱۰۰ روز گذشته تلاش های زیادی توسط مسئولین، جهادگران حوزه سلامت و همه مردم برای مبارزه با کرونا انجام شد که قابل تقدیر است.
وی یادآورشد: این وحدت و همبستگی میان کلیه دستگاه های اجرایی و مردم کشور را به نقاط خوبی رسانده و باعث شده که به طور نسبی بیماری کرونا را کنترل کنیم.
دری نجف آبادی اظهارداشت: هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری از ابتدای شیوع کرونا گشایش های خوبی برای ما ایجاد کرد و چراغی پرفروغ برای ملت ایران روشن ساختند.
وی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی موفقیت های بسیار چشمگیری در حوزه های مختلف کسب کرده ایم که به هیچ عنوان قابل مقایسه با شرایط قبل از انقلاب نیست.
امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) یک هدیه بزرگ الهی و عطیه ارزشمند بود که خداوند به ملت ایران و سایر ملت ها و دنیای بشریت عنایت فرمود افزود: همانگونه که خداوند متعال در طول تاریخ عنایت هایی همچون پیامبران اولوالعزم و اهل بیت را برای هدایت بشریت ارزانی داشت امام بزرگوار ما هم از جنس همین عنایات خداوند بود.
دری نجف آبادی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بعد از ۱۴۰۰ سال پرچم لا اله الا الله را دوباره در جهان به اهتزاز درآورد و راه انبیاء و اولیاء خداوند را احیاء کرد ادامه داد: در واقع امام خمینی(ره) چراغ پر فروغ اسلام محمدی را برای بشریت روشن ساخت و مکتب پیامبر(ص) و خاندان پیامبر را دوباره در جامعه زنده کرد.
وی با اشاره به اینکه عظمت کار امام را زمانی متوجه می شویم که یک مقایسه کوتاه از حوادث قبل از انقلاب و شرایط زمان پهلوی با شرایط فعلی و بعد از انقلاب داشته باشیم گفت: امروز محققین باید برای بررسی و مقایسه این دو شرایط کار پژوهشی انجام دهند و برای نسل جوان تبیین کنند چه خفقانی در زمان استبدادی پهلوی بر ملت گذشت و امام چه نعمت بزرگی را برای ملت به ارمغان آورد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: امام با تشکیل انقلاب اسلامی شجره عظیم امام و ولایت را برای مردم به عرصه نمایش گذاشت و سبب شد روز به روز این شجره طیبه تقویت شود.
دری نجف آبادی یادآورشد: یکی دیگر از کارهای بزرگ امام که بعد از انقلاب انجام شد تربیت سربازان زیادی بود که امروز ثمره این تربیت را به وضوح مشاهده می کنیم.
امام جمعه اراک افزود: به برکت مکتب و اندیشه امام راحل امروز می بینیم تفکر امام و انقلاب اسلامی که همان حمایت از مستضعفین عالم و مبارزه با مستکبرین و زورگویان بود، در دنیا فراگیر شده است.
وی به حوادث اخیر در آمریکا هم اشاره ای کرد و گفت: اعتراضات امروز سیاه پوستان که در اطراف کاخ سفید آمریکا مشاهده می کنیم به برکت تفکر و اندیشه عظیم امام راحل است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآور شد: سیاه پوستان آمریکائی که امروز علیه ترامپ و دولت استکباری آمریکا به پاخواسته اند شعار درود بر خمینی و خامنه ای سر می دهند و بسیاری از آنها تصویر امام و مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی را در دست دارند.
وی اضافه کرد: قتل سیاه پوست آمریکایی درماندگی و استیصال فرهنگ غرب را به رخ دنیا کشاند و سبب شد ماهیت پلید ضدبشری آمریکا و حامیان اروپایی آنها برای دنیا به نمایش گذاشته شود.
دری نجف آبادی ادامه داد: این بیداری اسلامی ایجاد شده در دنیای بشریت به برکت تفکر و اندیشه امام خمینی(ره) است و نشانگر این است راه امام راحل همیشه به عنوان راه عزت و سربلندی زنده است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه امام با تشکیل جبهه مبارزه علیه مستکبرین بزرگترین هدف خود یعنی گسترش معارف اسلامی و احیای اسلام ناب محمدی را عینیت بخشید افزود: امام، اسلام، عزت، سربلندی، غیرت، مردانگی، تقوا، فضیلت، ولایت پذیری حق و در یک کلام اسلام ناب محمدی را دوباره زنده کردند.
وی اظهارداشت: در واقع امام مسیر باطل بشریت که بر مبنای دو امپراطوری باطل شرق و غرب بود را تغییر داد و با تشکیل انقلاب اسلامی دو قطب بزرگ و زورگوی غرب و شرق را در هم کوبید و امروز به وضوح در دنیای بشریت نتیجه کار امام را مشاهده می کنیم.
امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه امام با تشکیل انقلاب اسلامی جبهه مبارزه با استکبار جهانی را در دنیا ایجاد کردند گفت: امروز اگر ما بر شعار مرگ بر آمریکا پایبند هستیم این مرگ به معنای مرگ بر جنایات ها و آدم کشی های استکبار است چراکه با مردم آمریکا کاری نداریم.
دری نجف آبادی افزود: تفکر امام در طول این چهل سال نشان داده در کلیه مقاطع زمانی و مراحل زندگی بشریت همواره راهگشا و موفق بوده است بنابراین باید قدر راه امام را بدانیم.
وی یادآورشد: امروز که می توانیم در زمینه مبارزه با کرونا صحبت کنیم و می توانیم رزمایش چند ده میلیونی موازات و کمک مومنانه انجام دهیم همه به برکت تفکر امام است که باید قدردان آن باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار