رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مبارزه با فساد درون و برون‌سازمانی، مطالبه گری عمومی مهم‌ترین شعار دستگاه قضایی است که این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۵۶۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹ 31 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در آیین تجلیل از شعب برتر دادگاه‌های عمومی و انقلاب اراک افزود: باید درزمینه امتیازدهی عملکرد کارکنان دستگاه قضا، توجه ویژه به ابلاغات الکترونیکی در اولویت باشد و برای دفاتر خدمات الکترونیکی محدودیت ایجاد کنیم تا مراجعینی که درخواست خود را در سامانه ثنا ثبت نکرده باشند جایگاهی در خدمات الکترونیک نداشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه باید اقدامات جهادی و انقلابی در دستور کار قرار گیرد، یادآورشد: نظم و انضباط در انجام امور بدین معنا نیست که ساعات ورود و خروج کارکنان بر مبنای ساعات اداری باشد چراکه اگر پرسنل دستگاه قضا تفکر انقلابی و عمل جهادی دارد نباید به این مقطع زمانی اکتفا کند و رسیدگی به پرونده‌ها ناتمام بماند.
رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: باید منویات رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضائیه در رأس امور باشد و در مجموعه محاکم استان و شهرستان اراک باید تحول ایجاد شود، اقدامات قابل توجه و تقدیر در دستگاه قضایی استان انجام شده، اما کافی نیست.
وی افزود: نظم و انضباط میان کارکنان، تکریم ارباب‌رجوع، ایجاد نظم در چینش پرونده‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی باید مورد توجه کارکنان دستگاه قضا قرار گیرد.
وی با تأکید بر برخورد و مبارزه  با فساد درون و برون‌سازمانی اظهار داشت: در راستای مبارزه با فساد، هیچ‌گونه مماشاتی با افراد نداریم و می‌طلبد با یک حرکت انقلابی و جهادی و البته حفظ کرامت مردم و کارکنان در دستگاه قضایی استان، گام‌هایی مثبت برای رفع مشکلات مردمی برداریم.
رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه مصائب و دشواری‌های قضاوت و کارکنان دستگاه قضا بسیار زیاد است، گفت: علی‌رغم تمام مشکلات و برخی مواقع تهدیدها، کارکنان و پرسنل محاکم قضایی با قاطعیت و انسانیت رأی را نمی‌بازند و نگاه به افراد صاحب‌نام نیز نگاهی عادلانه است که جای تقدیر دارد البته در مواردی بسیار نادر کاستی و ضعف‌های است که آن میزان کم هم باید رفع شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار