حجتالاسلام قربان پور:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از رعایت و اهتمام جدی مردم و شب زنده داران اراکی به پروتکل های بهداشتی در لیالی قدر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 16 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، حجت‌الاسلام صفر قربانپور با اشاره به‌ویژه‌ برنامه‌های شب‌های قدر افزود: با توجه به ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا و مجوزی که وزارت بهداشت در راستای بازگشایی مساجد برای ویژه برنامه‌های شب‌های قدر ابلاغ کرده بود،مراسم شب نوزدهم و بیست ویکم ماه مبارک رمضان در مصلاها و مساجد استان برگزار شد.
وی یادآورشد: بازگشایی مساجد با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی همراه بود به گونه ای که مردم با رعایت نکات بهداشتی از جمله رعایت فاصله‌‌ یک متر با اطرافیان، استفاده از مهر، سجاده، چادر و کتاب‌‌های ادعیه و زیارات شخصی، استفاده از ماسک و دستکش و رعایت بهداشت فردی همکاری لازم را داشتند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: مدت زمان برگزاری برنامه‌های شب‌های قدر در مساجد ۲ ساعت است و با ابلاغ مجوز، این آمادگی در مساجد استان برای شب ۲۳ نیز وجود دارد.
حجت‌الاسلام قربانپور افزود: دستورالعمل‌ها و ضوابط بهداشتی برای حضور در مساجد به صورت پوستر تهیه و در مساجد استان توزیع ‌شد تا با اطلاع‌رسانی به مردم نکات بهداشتی را براساس دستورالعمل رعایت کنند.
وی اظهارداشت: ۲ هزار و ۲۰۰ مسجد در سطح استان وجود دارد که به سبب اینکه تعدادی از مساجد در روستاها و نقاط دورافتاده استان هستند و یا به سبب کوچک بودن فضای مسجد آماده نیستند لذا نیمی از این تعداد مساجد استان میزبان مراسم شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان بودند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ کمک مومنانه در استان مرکزی گفت: هیئات مذهبی، مساجد، مراکز مذهبی، مردم و خیران در این رزمایش همکاری خوبی دارند و تاکنون بیش از ۸۰ درصد از ۱۰۰ هزار بسته معیشتی که در استان اعلام کلی شد بین نیازمندان و مستمندان استان توزیع شده است ومابقی در مراحل بعدی توزیع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار