معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اراک در صدد چاره اندیشی برای مقابله با این ویروس ناخوانده برآمد.
کد خبر: ۸۴۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 09 May 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر علیرضا کمالی افزود: از همان ابتدا تمام جلسات خود را معطوف به بحران وارده و البته حفظ سلامتی مردم کردیم به گونه ای که حتی در تعطیلات نوروز هم به دو صورت مجازی و حضوری با اساتید این حوزه جلسات برقرار بوده و همچنان هم ادامه دارد.
وی اظهار داشت: حدود 40 طرح تحقیقاتی-پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی اراک مصوب شده که از این تعداد، 30 طرح دارای مصوبه کد کمیته اخلاق کشوری است و آغاز شده و مابقی هم به نتیجه مطلوب رسیده و به مرحله نهایی آنالیز و دیتا رسیدند.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: نتایج طرح ها به صورت مقاله، نگارش و ارائه خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه امید می رود با نتایج این پژوهش ها بتوانیم در ارتقا سلامت جامعه و حفظ جان مردم تاثیرگذار باشیم، افزود: طرح های انجام شده، شرایط اپیدمیولوژی بیماران کووید 19 را با هدف ارائه راهکارهایی برای تبیین سیاست های بعدی برای پیشگیری از این بیماری، مطالعه و ارائه خواهد کرد.
دکتر کمالی یادآورشد: در همین راستا، مگاتریالی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، در حال انجام است که دارای مصوبه who(سازمان بهداشت جهانی) است و در چندین دانشگاه علوم پزشکی منجمله ی دانشگاه علوم پزشکی اراک ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: این مگاتریال دارای 4 موضوع است که 4 رژیم درمانی متفاوت و موثر را بررسی و در صورت به نتیجه رسیدن، برای درمان بیماران مبتلا به کرونا (که احتمال می رود در فصل پاییز و زمستان امسال مجدد دچار پیک این بیماری شویم) بسیار مهم و راهگشا است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین از احداث و راه اندازی یک واحد نوآوری و فناوری بیوتکنولوژی خبر داد.
وی در پایان افزود: این کارخانه با حمایت دانشگاه علوم پزشکی اراک، پارک علم و فناوری، تحقیقات وزارتخانه و معاونت تحقیقات ریاست جمهوری با هدف تولید (آنزیم فیتاز از محصولات غذایی) برای تهیه ی  محصولات غذایی و تغییر در هورمون هایی که باعث ارتقا کیفیت محصولات دامی و کشاورزی می شوند، راه اندازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار