رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد:
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: ۹۳ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی تاکنون در رابطه با بیماری کرونا غربالگری شدند.
کد خبر: ۸۴۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹ 04 May 2020

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سید محمدجمالیان افزود: هفت درصد جمعیت غربالگری نشده کووید ۱۹ استان افرادی هستند که از آنان نشانی و شماره تماس در پایگاه‌های سلامت وجود ندارد و تلاش بر این است که از طریق شماره ملی و با کمک دستگاهای اجرایی ذیربط، امکان ارتباط محقق شود.

وی توضیح داد: پیشنهاد مذکور در کارگروه پدافند زیستی استان مرکزی مطرح شده و بر اساس مصوبات این نشست اقدام اجرایی برای برقراری ارتباط و تکمیل زنجیره غربالگری کرونا در تمامی جمعیت در دست انجام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: به دنبال بیش از یک میلیون و ۳۵۰ تماس برقرار شده با جمعیت استان در غربالگری کرونا ،۹۵ نفر برای پیگیری درمانی به پزشک ارجاع شده‌اند و ۲۵ نفر نیز در روند بیماری دارو دریافت کرده‌اند.

دکتر جمالیان توضیح داد: مراحل پیگیری روزانه وضعیت افراد مشکوک به کرونا در ۱۶۰ نفر از افراد غربالگری شده استان انجام شده است و سایر افراد در سلامت بودند.

وی توضیح داد: ۲۰۰ نفر از پرسنل پایگاه‌های سلامت استان  اجرای غربالگری کرونا را برعهده داشتند و علاوه بر کنترل وضعیت سلامت جمعیت هدف، مشاوره بهداشتی، تغذیه و توصیه‌های لازم را به مردم به صورت تلفنی ارایه کرده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار