رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: در بسیاری از حوزه های کشاورزی ظرفیت افزایش تولید وجود دارد اما به دلیل محدودیت تسهیلاتی، خلا قانونی، محدویت ضوابط و مقررات این امر محقق نشده است.
کد خبر: ۸۴۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 03 May 2020


به گزارش تابناک مرکزی، مجید آنجفی درجلسه کمیته فنی بخش کشاورزی تدوین سند استانی جهش تولید افزود: می طلبد در کمیته فنی کشاورزی در سایه همفکری و هماهنگی با ارائه راهکار وپیشنهادات سندی کاربردی و قابل اجرا تدوین وارائه کنیم.
وی یادآورشد: در سال جاری در حوزه کشاورزی فرصتی مهیا شده است که با شناسایی و رفع موانع و مشکلات موجود در زمینه ی جهش تولید و افزایش ظرفیت های موجود در سطح استان در حوزه کشاورزی گام برداریم.
کتانفروش معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان مرکزی هم در این جلسه از تشکیل ستاد راهبردی سند عملیات جهش تولید با مجموع سه کمیته فنی کشاورزی، صنعت و معدن و تولید و خدمات در استان خبر دادو گفت: امنیت غذایی، ایجاد بستر اشتغال، تخصیص ۳۲ درصد تولید ناخالص ملی کشور و همچنین اختصاص بخش قابل توجه منابع تولید و سرمایه به بخش کشاورزی از جمله علل اهمیت حوزه کشاورزی در سند جهش تولید است.
وی توسعه تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی، تامین سرمایه در گردش، احداث گلخانه ها و تولید و پرورش آبزیان و ... را از جمله محورهای تدوین پروژه های کشاورزی در مبحث جهش تولید دانست و گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد، پروژه های پیشنهادی باید برپایه بالفعل کردن ظرفیت های راکد، افزایش جهش سطح تولید، استفاده از ظرفیت های داخلی و استفاده از توان بخش خصوصی تدوین و هدفگذاری شود.
وی تعداد پروژه های استانی در بخش های مختلف را حدود ۳۶ پروژه اعلام کرد و افزود: از این مجموع، تعداد ۱۱ پروژه پیشنهادی به حوزه کشاورری اختصاص دارد و اغلب این پروژه ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در حال اجرا و دارای پیشرفت فیزیکی هستند.
کتانفروش یادآورشد: هم راستا با دستورالعمل های ستاد، وزارت جهاد کشاورزی با رویکرد افزایش صادرات و کاهش واردات برنامه جهش تولید و اجرا طرح های نیمه تمام و قابل افتتاح در سال جاری را در دستور کار خود قرار داده است.
نحوه تامین اعتبار برای اجرای پروژه های پیشنهادی، توسعه ظرفیت های موجود و استفاده بهینه از منابع و سرمایه، شناسایی و رفع موانع و مشکلات تولیدی و افزایش بهره وری و کمیت و ... از جمله موضوعاتی بود که توسط اعضا در این جلسه طرح و بررسی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار