حجت الاسلام موسوی:
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مهمترین رکن در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تحقق عدالت است، قوه قضائیه به تنهایی نمی تواند آن را ایجاد کند.
کد خبر: ۸۴۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 28 April 2020


به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام عبدالمهدی موسوی در جلسه شورای قضایی استان با بیان اینکه روزه یکی از مهمترین عبادات ماه مبارک رمضان است و تنها مختص به مسلمانان نیست افزود: تمرین عملی مالکیت نفس فلسفه مهم روزه داری است.
وی یادآورشد: تقوا مداری ثمره روزه داری است، مگر می‌شود یک ماه روزه داری ما را به تقوای الهی نزدیک نکند، برای رسیدن به این مرحله باید علاوه‌بر روزه جسمی روحمان نیز روزه باشد.
وی ادامه داد: در همه لحظات باید متوجه اثرات معنوی روزه باشیم و در واقع باید به جایگاهی برسیم که فکرمان نیز از وسوسه خالی باشد.
حجت‌الاسلام موسوی بر لزوم برنامه‌های تحول محور در مجموعه دستگاه قضایی استان تأکید کرد و افزود: برای ایجاد تحول نیاز به ورود همه مجموعه هستیم و لازم است همه ورود جدی داشته باشند. وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر مبنای نگاه تحولی ۸ تذکر در امریه انتصاب رییس قوه قضاییه ارایه فرمودند گفت: تغییر مدیریت به معنای تغییر مدیریت نیروی انسانی صرف نیست، بلکه تغییر در نگرش، باور و عملکرد است‌.
وی با بیان اینکه از نظر آیت الله رییسی، رییس قوه قضاییه نگاه تحولی با حرکت به سمت قوه پویا و پیشرو تعریف می‌شود افزود: حرف و عمل ما در تحول باید به گونه‌ای باشد که همه مجموعه و حتی مراجعان متوجه تحول باشند.
حجت‌الاسلام موسوی برلزوم حفظ کرامت انسانی و شأن همه مراجعه کنندگان حتی متهمان و ... به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: انتظار من بر نگاه تحولی در همه مجموعه قضایی است، مدیران با بررسی لازم بیان دارند چه برنامه‌هایی باید پیش گرفته شود تا منتج به تحول و خروجی شود.
رییس کل دادگستری استان برنامه ریزی و اهل فکر بودن را از شاخصه های بارز مجموعه دستگاه قضا خواند و افزود: برای رسیدن به نتایج مطلوب ارزیابی کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را مدنظر قرار دهید تا مجموعه هدف را تا پایان سال ترسیم کند.
وی یارآورشد: حرکت براساس برنامه و نقشه راه مشکلات را برطرف خواهد کرد.
وی به دسیسه های دشمن نسبت به اعلام بی برنامگی اداری ایران اشاره کرد و افزود: دشمن با برنامه‌ریزی قصد دارد به جهان القا کند اقتصاد، امور اجتماعی و ... ایران زمین خورده و بدون برنامه پیش می رود، اما عملکرد خوب همه مجموعه اداری در کشور گواه بر خلاف نظر دشمنان دارد و پرتاب ماهواره بر فضا از سوی سپاه در شرایط کرونایی که همه از آن به عنوان پرتاب غافلگیرانه نام بردند گواهی صادق بر عملکرد برنامه ریزی شده و اخلاص در عمل است.
حجت‌الاسلام موسوی لزوم دقت و نظارت بر پروژه‌های عمرانی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به وظایف شورای نظارت و ارزشیابی از بخش های مختلف دستگاه قضایی اضافه کرد: عملکرد ۸ ماه گذشته مجموعه دقیق بررسی‌ شود تا نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف با آسیب شناسی رفع شود.
وی با اشاره به این نکته که از نظام تحول چه اهدافی دنبال می‌شود، اظهار داشت: حرکت به سمت عدالت، در رفتار، گفتار، عملکرد و به ویژه در عمل باید رصد شود تا بدین نتیجه برسیم.
وی اعتماد سازی عمومی و افزایش رضایتمندی مردم را از دیگر شاخصه ها برشمرد و از این دو شاخصه به عنوان مهمترین رکن امنیت ملی یاد کرد و افزود: اقتصاد ما اقتصادی مبتنی بر نفت و درآمدها پایین است.
وی یادآورشد: امروز با ایجاد تحول در دستگاه قضایی چراغی در دل مردم روشن شده است که باید تلاش کنیم امید مردم در استان با کار و تلاش جهادی و انقلابی بیشتر شود.
وی گفت: با تقویت پشتوانه مردمی تهدیدها و تحریم ها مانند گذشته ره به جایی نخواهد برد.
حجت‌الاسلام موسوی کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری و پیشگیری از وقوع جرم را مورد تأکید قرار داد، افزود: با تشکیل و راه اندازی کارگروه های تخصصی ۱۰ جرم اول استان در بخش فراوانی، علل وقوع جرم و مناطق آلوده شناسایی و اعلام شود.
وی با بیان اینکه همچنین ۱۰ خواسته اول استان با بررسی کارشناسانه اولویت قرار گیرد گفت: باید ببینیم علل طرح دعاوی چیست که این ۱۰ خواسته ایجاد شده است همچنین باید دید زمینه های نقض قوانین مدنی چیست که این مطالبات فراوانی دارد.
حجت‌الاسلام موسوی مبارزه بی امان با فساد را از اولویت های رییس قوه قضاییه برشمرد و افزود: با تمام قدرت این مهم را پیگیری خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه توسعه نظارت ها دلیل بر فساد نیست یادآورشد: نیروی انسانی، سرمایه نظام است بنابراین قصد داریم با نظارت از گستردگی دام های سر راه نیروهای خدوم، متعهد و متخصص جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه آبروی تمامی عوامل فعال دستگاه قضایی برای ما بسیار مهم است گفت: برای حفظ مجموعه تمامی تلاش خود را به کار می گیریم.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد تمام برنامه‌های پیشگیری را انجام می دهیم و در صورت لزوم تذکر و نصیحت انجام می‌شود یادآورشد: در صورت تکرار قطعا برخورد می‌شود.
وی گفت: برخورد با فساد باید به گونه‌ای باشد که مفسد زیر تازیانه قرار گیرد.
وی احیای حقوق عامه، تکریم قضات، استفاده از جوانان صالح و انقلابی، افزایش روحیه انقلابی و جهادی و بصیرت افزایی با نگاه تحولی را از دیگر برنامه‌های پیشرو خواند و افزود: مشارکت توده های مردمی در برنامه‌های قضایی از تاکیدهای رییس قوه است.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: مقرر است بستری مجازی فراهم شود تا بتوانیم ارتباط مجازی گسترده ای با مردم داشته باشیم.
وی افزود: ارتباط با اصحاب رسانه و مطبوعات، حوزه علمیه و دانشگاه، تقویت رسیدگی به اتقان آراء، تقویت ظرفیت ایجاد صلح و سازش، منظم سازی برنامه‌ها برای تحقق شعار سال، تکریم مراجعان از دیگر برنامه‌های اجرایی این دستگاه است.
وی بر لزوم ایجاد دبیرخانه ویژه پرونده‌های مهم تأکید کرد و افزود: ایجاد این دبیرخانه به معنای دخالت در حکم قاضی نیست و تنها مدیریت و مشاوره است.
حجت الاسلام موسوی گفت:جایگاه بنده در کار خدمتگزاری است و در انجام امور صداقت، شفافیت و قاطعیت در عمل بسیار مورد اهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار