رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ویروس کرونا چند سال در کنار ما خواهد بود.
کد خبر: ۸۴۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 27 April 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکترسید محمد جمالیان در نشست خبری که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: اطلاعات در مورد این ویروس روز به روز در حال تغییر است و به همین علت غلبه کامل به این ویروس منحوس شاید ماه ها و سال ها طول بکشد.
او با اشاره به این موضوع که کنترل استرس مردم در روزهای نخست شیوع این بیماری از اولویت های دانشگاه بود یادآورشد: با تشکیل مجموعه‌ای از همدلی و یکپارچگی در استان و رقم خوردن وحدت ملی و البته برنامه‌ریزی‌های مدونی که قبل از درگیری استان به این ویروس طرح ریزی شده بود باعث شد، امروز تا حد قابل ملاحظه‌ای، این ویروس تحت کنترل باشد.
او همچنین از رسانه های ارتباط جمعی استان بابت بالا بردن سطح سواد سلامت مردم که در روزهای اخیر، از همکاری آنان و رعایت نکات بهداشتی و همچنین در خانه ماندن منجر شده قدردانی کرد و گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک برای مقابله با این ویروس به کمک رسانه ها تا پایان راه نیاز مبرم دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پاسخ به سوالی که آیا پروتکل درمان در استان ها با یکدیگر متفاوت است گفت: پروتکل درمان این ویروس سراسری و توسط وزارت بهداشت به کلیه استان ها ابلاغ می شود و تنها طرح های تحقیقاتی در استانها و دانشگاه‌های علوم پزشکی با یکدیگر متفاوت است.
دکتر جمالیان با اشاره به اینکه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک هشت طرح تحقیقاتی برای درمان این ویروس در حال انجام است گفت: بعد از پایان مراحل تحقیقات و نتیجه گیری، روند درمان اعلام خواهد شد.
وی تاکید کرد: با توجه به صنعتی بودن استان،از صنایع و واحدهای فعال در این حوزه به ویژه صنایع بزرگ انتظار می رفت به یاری مردم و البته کادر بهداشتی و درمانی بیایند اما متاسفانه مبالغ وصول شده از صنایع در استان ما حتی از استان‌هایی که تعداد صنایع شان کمتر است نیز،کمتر بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهارداشت: خوشبختانه در روزهای اخیر منحنی ویروس کرونا در استان سیر نزولی را نشان می‌دهد بطوریکه، تا ظهر دیروز تعداد مبتلایان در استان به ۱۶۲۱ نفر رسید.
نظارت بر تاکسی ها و حمل و نقل عمومی توسط دستگاه‌های مربوطه، ممانعت از حضور افراد در محلات و پارک ها توسط ادارات مرتبط و توصیه به والدین برای عدم حضور کودکان در کوچه و خیابان ها به بهانه بازی،آمادگی زیرساخت‌های لازم برای غربالگری معتادین متجاهر تا دو هفته آتی و اقدام شهرداریها و بهزیستی به توجه و ساماندهی زباله گردها و کودکان کار از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست خبری بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار